Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:46

Kom ook maar even binnenvallen! Heb al een hele hoop mooie kasten voorbij zien komen maar ben ook wel heel erg trots op mijn eigen.

Sinds kort een eigen paard dus nu ook een zadelkast! Zelf gemaakt door vriendlief want we mochten de afmetingen zelf bepalen +:)+

Kast is 100x80x200
Afbeelding
(Yup dekjes int plastic nog :') )

Moet nog een zadelsteun en zadel in maar waren gisteren echt even klaar voor die dag :) zadel heb ik nog niet dus is ook niet zo'n ramp. Komt op de plek boven de singel in het grote vak uiteraard.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:15

Ik moet alles nog verven en lakken. Ook de binnenkant natuurlijk tegen vocht. Maar wat voor een kleur zal ik gebruiken? Zat zelf te denken aan donkerblauw of donkergroen. Zie je de viezigheid ook niet al te goed op :)

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:48

oh kijk doe ik dat :) (of zandbruin :') )

Heb er eigenlijk totaal geen zin in. Al mijn spullen op een hoop, kast op kop om de onderkant te doen......... Pff morgen weer dag :D

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:17

PaysBas schreef:
Zou voor een lichte kleur gaan. Donkere kleuren verkleinen zo snel.
@ilaan: Past in dat vak jouw zadel? Heb zelf eentje met lange zweetbladen namelijk, vandaar de vraag.


Ja dit past heel makkelijk! De bovenste en onderste plank zitten op 50 cm van de onder en bovenkant af. Er is dus een meter over qua hoogte voor het zadel :)

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:59

Ik heb m toch donkerpaars gemaakt :')
Vond t wel leuk, gelukkig kan de staleigenaresse het ook waarderen haha

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:41

Mijn kast is klaar en donkerpaars! Eindelijk de zadelsteun erin gemaakt :)


ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:59

PaysBas schreef:
Geen zin of afwezigheid van een handige vent of zelf 2 linkerhanden en tijd dan is dit ook een uitkomst; http://www.ruitersporthetpakhuis.nl/zadelkasten1.htm
Mijn kasten zijn 2 meter hoog en een meter breed. Achterkant en zijkanten extra verzwaard. Met zwenkwielen en extra sloten er op. Precies wat ik wilde zonder een splinter in m'n vinger ;-)


Hier ook geen splinters en wel een mooie zadelkast zoals ik wilde. Plus mijn portemonnee werd er weer wat vrolijker van haha

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 00:54

Afbeelding

Klaar!
Heb het niet opgeruimd, nu wel en dan is het echt overzichtelijk en ruim zat :) misschien handig voor anderen als idee.

Hier past ook makkelijk een dressuurzadel in, maakt het wel makkelijk :)

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:36

Afbeelding

Foto erbij voor het beeld.
Ik heb een probleempje. Op stal is het heel stoffig dus wil liever alles in de kast houden. Maar ik heb geen ruimte om mijn dekjes te laten drogen..
Heb inmiddels weer een boomzadels dus gebruik weer normale dekjes (kast is inmiddels wat netter én voller :+ )

Maar waar zou ik een dekje kunnen ophangen? Heb ze nu op de kop op het zadel maar handig is anders (vooral omdat ik nu een grotere collectie heb en nogal wat wissel van dekjes). Mijn vriend dacht een stangetje te maken bovenin in de breedte die je eraf kan halen, maar hoe hebben jullie dit? Bovenste plan kan er eventueel uit zodat ik alle dekjes kan hangen? Kast is een meter diep en breed :)

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:17

Bedankt voor jullie tips maar helaas ga ik verhuizen en kan mijn kast niet mee.
Ik krijg nu een kast van de stal die, jawel, de helft kleiner is. Baal natuurlijk super erg maar goed, is helaas niet anders.

Richt hem vanavond in. Kan dan wel een foto maken al is dat natuurlijk lang zo mooi niet als de zelfgemaakte kasten en mijn vorige!

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:41

Ik heb mijn supergrote zadelkast in moeten leveren voor een kast die nog niet de helft is. Alles ligt dus thuis. Of nouja, een groot deel.
Anderen die stapelen alles gewoon op en dat is dus vaak een grote zooi. Dat wil ik niet dus heb ik een groot deel thuis. Extra haken ed mag ik er niet in maken. Heel vervelend maar alles wat ik nu nodig heb zit er wel in.

Ik plaats het toch om te laten zien hoe je misschien met weinig ruimte toch je (belangrijkste) spullen kwijt kan.
Afbeelding

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:30

Ik kan wel een foto plaatsen van wat er thuis ligt voor een berg, maar dan moet ik mijn best doen dat op de foto te krijgen. Vooral dekens, en nu de winter eraan komt heb ik een regendeken, staldeken en een allweather dus waar ik dat dan weer laat....

Voordeel hiervan is wel dat je ook geen onnodig spul koopt. Mijn vorige kast was 80cm diep, 1m breed en 2m hoog. Deze kast is 80cm diep, 80cm breed en 120cm hoog ongeveer. Wel even wat anders dus.

Maar fijn is anders, dat is zeker waar en echt een minpunt hier. Vooral omdat je geen extra haken mag maken en ziet dat anderen wel extra dingen in de kast hebben.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:01

beatje schreef:
Ik heb dit systeem http://www.blokker.be/nl/iris-ladekast- ... 20lade%27s maar dan groter onder in mijn kast staan.Ik heb in een la mijn peesbescermers en 1 la met ehbo spullen en de onderste mijn grootste la eb ik alle spuitbussen staan,zo kan je al een boel kwijten.En aan je kast deur aan de binnen kant kan je zo'n losse kapstok hangen die Natasja laat zien.Ik heb er zo één aan de buitenkant hangen met halster en zo er aan.

Maar ik kan me de berg zooi thuis wel voorstellen ,soms is het ook belachelijk hoeveel spullen je hebt van één paard.
Mijn andere is net overleden en ik ben nu beetje bij beetje zijn spullen aan het wegdoen,Hij was heel anders en veel groter als mijn pre die ik nog heb.Toen ik 1 kast had uitgeruimd had ik al meer als een auto vol. :o


Praat me er niet van!
Ik heb toen ik ging verhuizen een bak van de pick up vol := Daarna gingen we verhuizen met een bmw 5 serie, dus geen kleine auto maar ik heb het voor elkaar gekregen de hele kofferbak stampvol, achterbank en vloer volgepropt te krijgen. En dan nog was het echt proppen, passen en meten. Er ligt nu slechts de helft van wat er op de achterbank lag, in de kast.
Ik hoop dat mijn paardje het nog even volhoud want ik denk dat ik er dan pas echt achter kom omdat je het dan helemaal niet meer kunt gebruiken.

Een soort inloopkast lijkt me wel handig voor het volgende (of extra) paard :')

Loveskary
Dat ziet er wel luxe uit!
Ik denk dat je daarmee wel minder ruimte hebt als dat het lijkt. Het zou daarom voor mij niet de voorkeur hebben, zeker omdat het niet is afgesloten. Vocht, beestjes ed zouden er zo bij kunnen. Dan niet te spreken over eventuele mensen die komen shoppen.
Tenzij je het in een geschikte ruimte kunt zetten en het redelijk groot maakt zou het wat zijn. Voor hoeveel paarden is dit?

Ik zou er eens goed over denken want aan dit ontwerp zitten ook zeker nadelen. Al ziet het er wel strak en luxe uit!

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:37

Lumea schreef:
Ik zoek ervaringen mbt de hoofdstelhouders op deuren. Werkt dit? Komt het hoofdstel dan niet in de verdrukking door eventuele vakken/zadels etc? Of moet je dan de planken iets korter maken waardoor het hoofdstel meer ruimte krijgt?

Ik wil wel graag mijn hoofdstel er mooi uithalen en niet dat hij in de verdrukking heeft gezeten.


Ik had de planken wat korter in mijn vorige kast. Dan gebeurd dit niet. Of je moet je hoofdstel tussen 2 planken laten hangen en de spullen niet tot op de rand zetten. Ligt er ook maar net hoeveel ruimte je tussen de planken hebt.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:03

Lijkt me een hele mooie kast! Had Alleen geen kier gelaten ivm muizen, die kruipen door elk kiertje wat ze kunnen vinden.

Wel een erg mooie en ruime kast! Fijne indeling. Nu baal ik alleen maar meer van mijn kleine kast :')

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:25

fjordjes schreef:
Maaike_Kealy schreef:
Zelf maken is zeker niet goedkoper. Mits je al hout, scharnieren schroeven en noem het maar op al bij de hand heb.
Zou gewoon marktplaats in de gaten blijven houden. Je kan je gewenste afmetingen invoeren op mp


Volgens mijn berekening was ik aan een zelfbouw kast €56,17 kwijt bij de praxis. Dus dat is wel goedkoper dan zo'n metalen kast kopen, nieuw kosten die 120-150 euro en tweedehands wordt er ook al gauw 100 euro voor gevraagd. Ik zoek specifiek een kleine kast, op mp worden bijna alleen maar grote aangeboden.


Dan vraag ik me af wat voor materiaal je koopt. Ik heb toen mijn houten kast met redelijk hout gemaakt en daar was ik al 150 euro alles incl voor kwijt. Dus met scharnieren ed. Dan had ik nog niet eens het hout wat ik eigenlijk wilde..

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:09

Ik heb dit nog nooit gezien bij een zadel, zeker geen zadels waar zo'n deuk in is gekomen waar je je vinger in kunt leggen. Lijkt me wat overdreven.

Hier op stal hangen 35 zadels aan de muur op allemaal van die brede steunen en dat hangen ze al enkele jaren en geen van de zadels vertoont dit. Ook een kwestie van je zadel goed onderhouden en de zadelmaker af en toe bellen voor een afspraak.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:51

SuperAssie schreef:
[ [url=m/bGAyhJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag van stal verhuisd en een nieuwe kast gekregen. Eentje waar mijn zadel wel inpast! De stang is alleen wat smal dus daar moeten we wat op verzinnen maar als ik er niet aan duw blijft ie voorlopig wel liggen :D


En dan dacht ik dat mijn kast klein was..
Mocht ik weer verhuizen van stal moet de kast echt niet kleiner worden, vind dit eigenlijk wel wat vervelend dat ik zoveel spullen thuis heb!

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:19

Mijn kast is minstens zo diep als die maar ik vond mijn grote kast (waar ik 2 zadels met ruimte op kon hangen en alsnog genoeg plek had) veel handiger.
Blijkbaar is de kast alsnog te klein, anders had je geen extra nodig gehad. Ik had het iig heel fijn gevonden als ik die optie had! Helaas moet ik het met 1 kast doen..

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:50

fjordjes schreef:
Heeft iemand tips hoe je het beste een metalen zadelkast (kleinste model) het beste kan indelen? Ik heb al heel veel spullen weg gedaan want ik had eerst een hele grote kast.


Ik weet niet hoe groot mijne precies is maar kan m wel opmeten en even foto's maken. Heb ook een kleine metalen kast. Doodonhandig maar het is helaas niet anders..

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 01:12

Eindelijk weer een grotere kast!
Heel blij mee.

Ik heb hier eerder een kast gepost, die moest ik toen weg doen. Nu kreeg ik op stal een kastje. Nu verhuisd dus mocht ik weer een grotere maken *\o/*

Afbeelding

Gejat uit dit topic maar zo onwijs handig!
Afbeelding

In de vakken onderin komen nog kratjes, die passen precies in die vakken.
Moet het nog opruimen want heb het er nu gewoon in gegooid maar goed, voor het idee haha

Afmetingen zijn trouwens h: 2m, B: 1m en d: 60cm

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:51


ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:51

xMarizka schreef:
ilaan schreef:
Eindelijk weer een grotere kast!
Heel blij mee.

Ik heb hier eerder een kast gepost, die moest ik toen weg doen. Nu kreeg ik op stal een kastje. Nu verhuisd dus mocht ik weer een grotere maken *\o/*

[ [url=m/1UM5hK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gejat uit dit topic maar zo onwijs handig!
[ [url=m/NsY942.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de vakken onderin komen nog kratjes, die passen precies in die vakken.
Moet het nog opruimen want heb het er nu gewoon in gegooid maar goed, voor het idee haha

Afmetingen zijn trouwens h: 2m, B: 1m en d: 60cm


Die uitschuifbare kapstok is geniaal bedacht!
Lijkt me ontzettend handig maar onze kast is van de staleigenaren dus we mogen er niks in timmeren/boren. Dus alleen een zadelsteun en twee hoofdstelhaken die er al in zaten.
Het is altijd zo lastig met indelen en alles opbergen. Topics als deze zijn dan ideaal voor inspiratie haha :o


Dit had ik met de vorige kast op de vorige stal ook inderdaad. En dan ook nog eens immens klein. Dan had ik alleen mentuig. Maar als je een zadel hebt heb je helemaal een probleem met al je spullen in zo’n kleintje.

Ben wel mega blij met de kast, scheelt zoveel spullen thuis en in de auto!

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 06:57

Mijn mentuig heb ik zo. Over een iets andere hanger als die hierboven.
Ik heb deze: https://www.divoza.com/nl/baseline-tuigophangset

Afbeelding

Aan de zijkant zodat ik genoeg ruimte over hield. Hangt nog niks aan de andere kant en weet niet of dat nog komt maar met mijn korte armen vind ik aan de zijkant toch handiger haha

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 11:06

Nynkster schreef:
Bedankt voor jullie kasten! Heb al heel wat ideeen nu!
Ik heb dezelfde hangers als Ilaan. Hebben jullie ook veel last van vocht in de kast?


Nee helemaal niet! Maar de zadelkamer waar de kast staat is bij ons ook kurkdroog. Misschien roosters plaatsen (als je die nog niet hebt) voor ventilatie en vochtvreters erin zetten?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 122 bezoekers