DNA in plaats van chippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xandra
Berichten: 114
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-01 13:23

Ik wil binnenkort gaan starten maar we willen niet chippen maar DNA doen. Misschien dat er meer mensen zijn die geen chip in hun paard willen en ook DNA willen doen. Dan kunnen we er misschien een DNA dag van maken. In Aalsmeer gaat het gebeuren. Laat het even weten. Misschien kunnen we wat regelen. Ook wil ik graag reacties van mensen die hun paard via DNA hebben laten registreren en hoe dat gaat met wedstrijden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xandra op 2001-06-10 13:24 ]</font>

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 19:44

Ik ben ook te porren voor dna i.p.v.
de zogenoemde chip....
Hoe gaat dna in zijn werk?
Wie doet het?
Wat kost het voor 1 paard?
Hoe ziet een bewijs van dna uitvoering
eruit?(in t paspoort opgenomen??) thanks thanks thanks!!!!

xandra
Berichten: 114
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 20:27

Hi, DNA gaat via een plukje haar , dacht ik.
Je moet een brief schrijven naar de NHS waarin je aangeeft dat je niet wil chippen en daarvoor in de plaats identificatie via dna wilt. De NHS maakt dan een afspraak voor de DNA test. Het is wel wat duurder dan het chippen F 265,- maar geeft veel minder risico's. Voor meerdere paarden op stal betaal je 215 gld. In je paspoort komt dan gewoon dat je dna identificatie hebt. Bij eventuele wedstrijdcontrole nemen ze dan een plukje haar af. Je moet dan wel even je brief en zo meenemen.
Op de volgenede site staat hoe het te werk gaat. site: http://www.xs4all.nl/~yup/antichip

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Sandra

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 08:48

z