Staartvlecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 22:17

Heellpp
Ik loop vaak een beetje te klooien als ik bij Polly ben en ik wilde een staartvlecht proberen maar dat kannik helumaal niet. Ik had een heel mooi boek, ik zoeken, nergens te vinden...*baal baal* Frusty Frusty kan iemand mij uitleggen hoe ik een staart moet vlechten??
Renee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 22:38

Het makkelijkste is om te beginnen met 2 plukjes van de zijkanten, die je samenbindt met een elastiekje in de haarkleur. Dat wordt het middenste strengetje van je begin. DDan pak je opnieuw 2 plukjes vd zijkanten, en begin je dus te vlechten. Je kunt kiezen of je elke slag bijpakt vd zijkant, of om de slag. Ik doe meestal het laatste.
Je begint dus gewoon als een normale vlecht, alleen pak je dus steeds wat haar van de zijkant erbij, waardoor je zo'n "visgraat" krijgt. Misschien kan iemand anders een plaatje inscannen?? Want het is een beetje lastig om het zo woordelijk uit te leggen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 22:40

Invlechten; net zoals je op je eigen haar kan doen. Je pakt de bovenste pluk, verdeel je in drieen en vlecht je een heel klein stukje. Dan pak je er bij iedere keer dat je een strengetje over een ander haalt, er haar bij. Wel evenveel pakken iedere keer. Dit doe je een redelijk stuk, en dan stop je met haar erbij pakken en vlecht je het helemaal af. Onderaan een stiekje, en klaaar Lachen Hoop dat je m snapt Lachen
(bij een geschoren staart werkt het trouwens niet)