Hoe een paardje rustig houden in de trailer.update

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:01

Blijft je paard ook onrustig tijdens het rijden?

Om voor een plezierig ritje een paard te gaan verdoven vind ik toch wel erg ver gaan.
Onrustige paarden/pony's gewoon op de trailer, willen ze niet een mep met een schop voor hun achterste, stang erachter klep dicht en rijden maar. Moet er bij vertellen ooit een gehad die het voor elkaar kreeg om zich in een 2 -paards met tussenschot om te draaien en over de klep te klimmen...(halster kapot getrokken), de schade aan het paard viel gelukkig mee)
Dit paard wilde dus ook absoluut meer op de trailer, naar een kennis gebracht(onder het zadel) en 3 uur later opgehaald, de methode met de schop om hem op de trailer te krijgen, en een klap met een zweep toen hij als een gek begon te trekken. Heeft ruim 2 uur in een stilstaande trailer gestaan zonder problemen en gedraagt zich nu of het zijn 2e stal is.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten



Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:36

Als je eerst leest wat ik schrijf:

Een mep met een schop (=schep) voor z'n achterste geven, werkt gewoon als een trein. En een paard schoppen doe ik niet, slaan met een zweep ook niet, wel een mep met een schop/schep/spade of hoe jullie dat ding ook noemen.

Het voordeel van die schep is niet dat hij pijn doet, raakvlak is groter, maar het onbekende met de doffe klap en het gevoel maakt dat ze naar voeren lopen........

Als een paard claustrofobisch wil gaan doen, doet hij het maar in zijn eigen tijd.........

Kijk ik heb alle geduld van de werled en een paard wat nog nooit op de trailer heeft gestaan, die sjor ik (muv van veulens) er ook niet in met een touw of wat anders. Dan heb ik alle tijd, en doe meestal klompen aan zodat ze aan het geluid kunnen wennen, maar hij zal er toch op moeten.
Ik heb alle tijd, als ze door een stalgang en staldeur durfen durfen ze ook de trailer wel op......

En de meeste gekken met opladen hebben dat geleerd van hun eigenaar, ooit merrie gezien die haar veulen op een trailer zette, om er mee te gaan rijden?

En als je paard rustig staat tijdens het rijden waarom dan verdoven?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 00:04

handjes op elkaar voor het niet aanschaffen van verdovende middelen...

Dus was het toch "gezeik" (sorry voor dit woord) van je paard.

Het achteruit lopen leert hij vanzelf....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 bezoekers