Hoe een paardje rustig houden in de trailer.update

Moderators: SayaJones, Apple, Neonlight, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

youngster

Hoe een paardje rustig houden in de trailer.update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 11:23

Nou dit gaat over prins, hij heeft niet zo vaak in de trailer gestaan en raakt ook best in paniek.. Nou ga ik volgende week met hem naar het strand, maar dan staat sunny ernaast!! Ik hoop dat dit helpt..
Wat zijn andere tips om hem zoveel mogelijk op zijn gemak te houden??
Ik ga nog een paar keer oefenen deze week!!

Bedankt voor de tips..

Groetjes Marielle
Laatst bijgewerkt door youngster op 17-10-02 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 12:15

O wel een goede tip!! Hoe heete die kruiden??? werkt het nog als ik er vandaag of morgen mee zou beginnen??

Wise Guy 2003-2006

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 12:56

Haha, bedankt voor de tips!! Ga ik zeker wat mee doen. Ik heb al een paar keer geoefend en dat ging wel redelijk, maar toen heb ik bij hem in de trailer gestaan en biks gevoerd (wel twee keer in mijn vingers gebeten, maar het ging wel) wat hij wel probeerde te doen(hij stond btw in z'n eentje) is zich proberen om te draaien!! Dat ging natuurlijk niet, dus ik hoop dat als ze met z'n tween in de trailer staan dat het goed gaat!!
Ik ga vanmiddag een een of ander middeltje ophalen bij de ruitersportzaak, dat ik ongeveer twee uur van te voren moet toedienen (om 6 uur s'morgens dus zzzzzz......*slaap*) en dan wordt hij rustig, ik kan er dan ook nog gewoon mee het strand op, je kon er zelfs wedstrijden mee rijden.. Dus ik hoop dat dat helpt, en misschien is hij met oefenen ookerg rustig dat het niet eens nodig is...

Wise Guy 2003-2006

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 14:20

Nee hij is super braaf tijdens het rijden, dat is het probleem niet!! Hij heeft nog te weinig ervaring met de trailer! Dus ik dacht ik vraag eens hoe jullie dat zouden doen!!
Het heeft geen zin om deze te gaan schoppen en slaan, dan krijg je een averechts effect!! Hij is echt bang, volgens mij dat ie gewoon niet meer terug komt, en hij stond de eerste keer ook alleen!!
Bij mijn andere pony zou ik d'r nog wel eens een knal kunnen geven, want die stelt zich gewoon aan (die kan ik aan haar ogen zien)..
maar ik ga vanmiddag bij de ruitersportzaak even kijken wat ze hebben..

Wise Guy 2003-2006

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 21:03

Nou even een nieuwe update, ik heb vandaag met prins geoefend samen met een vriendin, en die had hem binnen 20 minuten zomaar de trailer in!!
Jaja de bix overwon het!!! Hij stond wel weer een beetje onwennig, maar we hebben de klep dichtgedaan en hem even laten staan met een hoinet!! Nou ik stond er verbaasd van want het intereseerde hem niet meer!! Goed eruit... Verward hoe werkt dat!! Nou heel hard duwen, want achteruit is ie bang,(waarom Verward ). Maargoed tweede keer erin (hij liep heel braaf achter je aan totaan de 3de tree van de trailer en ging niet verder nou op een gegeven moment werden we het zat, want hij vond het niet eng de bix kwam wel naar hem toe en zo niet..ach dan wachten we toch wat langer..hij had de tijd!! Nou vriendin een contructie gemaakt van strotouwtjes en een halstertouw, en langs de trailer gebonden en we hebben hem een beetje opgejut!! (deze keer zonder bix) en ja hoor meneer stond in drie minuten in de trailer!! Nou stang erachter klep dicht en we gingen even wat drinken, zo heeft hij een half uur ongeveer gestaan zonder een stap verkeerd te doen!! Lovers Zo lief!!! Nou daarna een rondje gereden van 20 minuten, eerst brak hij de trailer af, want ja je wordt ontvoerd, en dan moet je tegenwerken dan moeten ze je wel terugbrengen!! Knipoog Nou het terugbrengen duurde iets langer, maar hij was na 10 minuten zo ontzettend braaf!! Toen we terugkwamen was hij maar een klein beetje nat!! Wat een hooinet niet allemaal kan doen!!
Nou meneer vond het achteruit lopen weer erg eng, want stel je voor dat ze op de loer liggen en ze in je achterbenen bijten.. Scheve mond , maar daarna is hij weer lekker in de wei gezet, en hij kwam gelijk weer naar voren om even te kijken hoe we de trailer aan het schoonmaken waren!! Dus alles komt goed, ga zaterdag weer oefenen!!
Het kalmeringsmiddel heb ik overgens niet gehaald!!
Als jullie nu nog een goede tip weten om hem erachteruit van de trailer af te krijgen... Tong uitsteken

Wise Guy 2003-2006

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-02 08:08

Nee het was geen gezeik, maar hij moet gewoon veel vertrouwen krijgen!! Gelukkig krijgt hij dat steeds meer!! Maar we hebben hem met dat opjutten niet eens aangeraakt, alleen erachter gestaan en met een halstertouw rondgedraait.. Maar ben wel heel trots op hem!!

Wise Guy 2003-2006

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie