Welk bit ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Welk bit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 19:54

Ik zit een beetje met een vraag..
Ik heb best een hoop verstand van paardenspullen maar van bitten weet ik echt niet zoveel. Het verschil tussen een bustrens en een watertrens weet ik dus niet precies...
We hebben mijn tinker ingereden met een dikke bustrens (althans ik denk dat het een bustrens is) en daar loopt ze nu nog steeds op.
Maar nu lees je steeds meer over dat er toch minder ruimte is in de paardenmond dan gedacht dus wil ik graag een wat minder dik bit, maar niet scherper. Ik zat ook te denken aan een ander materiaal (koper, aurigan?) want ze speelt er ook niet echt lekker mee, ze trekt eerder een "strakke mond"
Nou stond ik dus te kijken in de winkel naar dubbelgebroken bitten van koper en naar de K&K bitten. Maar ik weet dus echt niet welke ik moet nemen. Zijn die K&K bitten echt zo super en zacht voor de paardenmond? En moet ik dan 21mm nemen of 18mm?

Heeft iemand hier ervaringen mee en wat adviseren jullie voor een tinker die het bit niet vastpakt of eraan trekt maar wel heel erg voorwaarts is dus ook goed ingehouden moet kunnen worden?

En hoe zie je of in bit goed past qua maat?


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 20:23

Dank je voor de tip! Kan ik dat boek ook in de bibliotheek vinden denk je? Heb je een ISBN-nummer?


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 20:35

dank je!!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 21:21

Hoe kom ik daar achter?
Mijn paard gaat wel ieder jaar naar de tandarts verder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 118 bezoekers