papier/paspoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

papier/paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 21:35

Ik ben nu lid gewordenvan het nsps. Ik ben eigenlijk alleen lid geworden zodat ik Polly op mijn naam kon schrijven, ik heb altijdbegrepen dat een papier het enige echte eigendomsbewijs is, een paspoort dus niet.
Omdat ik haar heb laten chippen vertelden ze mij vanmiddag dus dat ik nu een paspoort krijg in plaats van een papier, maar een paspoort is toch geen eigendomsbewijs???
Ik heb haar dus juist laten overschrijven zodat ík dan de geregistreede eigenaar ben, ik ben niet van plan een hoop geld uit te gaan geven voor iets wat nog steeds geen juridisch eigendomsbewijs is.
Een vriendin heeft haar Welsh cob over laten schrijven en die kreeg papieren en paspoort, waarom ik dan alleen paspoort??
Wie weet wat ik het beste kan doen???

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:41

Dan zou ik dus ook niet de eigenaresse van Ivanka zijn, ze heeft namelijk geen papieren en het paspoort staat nu ook op mijn naam. Mij is verteld dat de chip dan ook op je naam wordt geschreven, denk dat jij nu toch echt wel de geregistreerde eigenaar bent hoor... Knipoog Of heb ik het nu fout?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:15

Waarom liet je haar chippen dan?
Want voor zover ik weet: als je haar laat chippen dan krijg je een paspoort bij de registratie van je paard of pony.
Maakt niet uit of je die wilt of niet, het paspoort krijg je gewoon bij dat chippen wanneer ze dat registreren.
Veel plezier ermee.
Als je het niet wil, heeft het chippen ook geen zin toch?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:21

Stamboekpapier is ook geen eigendomsbewijs.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 22:27

Volgensmij is het geen van bijde een juridisch bewijs??

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 00:43

Er zijn hier al meer topics over geweest. Het enige bewijs van eigendom is je aankoopbewijs, dus de bon waarop de transactie staat!!!!! Met naam van verkoper en koper en alles er op.
Van veulens die je zelf fokt heb je het bewijs van dekking en betaling van het dekgeld.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 00:51

Soms moet je niet TE moeilijk denken ! Een bewijs van eigendom is alleen van belang wanneer meer dan een persoon dit opeisen. Dit komt natuurlijk niet vaak voor.
In dat geval is (b.v. voor een rechter) alles wat op papier staat van belang. Diegene die niets op papier heeft trekt dan aan het kortste eind.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 09:43

Dat hebben ze me niet verteld bij het chippen, Dorine, dat ik dan in ieder geval een paspoort krijg. Maar ja ik hoor het allemaal wel van het stamboek, ik heb er een briefje bijgedaan dat ik in ieder geval meer informatie wil (ze wisten geen antwoord op mijn vragen toen ik belde) wat dat betreft vind ik het wel een beteje beroerd gaan hoor. Zij sturen een duplicaat papier naar mij op en vervolgens krijg ik een brief thuis dat in de computer staat dat er een duplicaat is uitgegeven maar dat ze niet weten waar dat gebleven is, mmmzzh