Nieuw topic..over ben ik nu echt te groot ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ben ik te groot ja of nee?

Ja zeker kei zielig
5 (11%)
Ja beetje
16 (36%)
precies goed
1 (2%)
nee kan net
5 (11%)
nee joh helemaal niet
10 (22%)
of je moet niet meer groeien, dan is het goed~!
7 (15%)

Totaal aantal stemmen: 44


Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Nieuw topic..over ben ik nu echt te groot ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 18:51

Oke nu is het wat makkelijker gemaakt, een poll stem wat je ervan vindt, ben ik te groot voor Lisa of niet ?

alvast bedankt,
renee
AfbeeldingAfbeelding

Saterday

Berichten: 22
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: r0smalen

Re: Nieuw topic..over ben ik nu echt te groot ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:57

nou renee je bent niet te groot ik vind dat het best kan hoor !
bye bye saweety

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:04

Ja NU kan het nog wel maar jij gaat echt nog wel groeien en je pony niet.
Maar heeft het vorige topic niet genoeg reacties opgeleverd??

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:14

Volgens mij is het al het derde topic wat ik hierover lees....

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:20

LB!

Dat andere topic telde ook al een hele zooi pagina's dus wil je er weer zo veel?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:21

Het is maar net welke foto's je plaatst he?
Weet je wat je doet? koop dat beestje lekker, trek je er niks van aan dat je er binnenkort te groot voorbent (nu twijfelgeval) en heb lekker plezier. Dat het op een gegeven moment ten koste van de pony gaat, maakt niet uit, want je houdt immers zoveel van haar? Frusty
wat er ook gezegd wordt, je luistert alleen naar de mensen die in jouw straatje praten, wat heeft het dan voor zin om topic nummer 153 erover te openen? Lips are sealed

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:26

Kei zielig. Slaat nergens op... Je bent te groot ja, maar niet omdat dat zielig is, gewoon omdat het er niet uit ziet! Nu gaat het nog net, maar je wordt alleen nog maar groter...
Das een heeel verschil!

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 19:29

Dit is een topic verzonnen door iemand, om ene poll te maken want ik zag de bomen door het bos niet meer Knipoog

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:42

je wilt gewoon graag horen dat je er super op past , dat je er nooit uit zal groeien en dat je haar vooral moet kopen. Of je nu 1 of 10 topics opent, de reacties blijven het zelfde, je bent 13 en je groeit echt nog wel!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:48

Renee_vd schreef:
Dit is een topic verzonnen door iemand, om ene poll te maken want ik zag de bomen door het bos niet meer Knipoog


Wat bedoel je hier nu weer mee? Dat je het topic niet geplaatst hebt ofzo?

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:56

je weet toch nu ookal wel dat je niet of wel te groot ben.
jij vind van niet.
maar je groeit ook nog.
kweenie hoe groot en oud je nu bent?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 20:56

Je wilt gewoon niet inzien dat je over een tijdje ECHT te groot voor haar bent. Steek je kop maar in de lucht en luister maar niet. Waarom vraag je het dan?

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 21:22

Erwerd in het vorige topic door meerder bokkers geopperd dat ze misschien beter een nieuw topic kon starten om een Poll te plaatsen.
Dat bedoeld Renee neem ik aan.

Ze past nu nog best op de pony.

Misschien groeit ze nog , misschien niet.
Er zijn mensen die niet of nauwelijks meer groeien als ze eenmaal de middelbare schoolleeftijd hebben bereikt , dus het zou best kunnen dat er nog maar hooguit 5 cm bijkomt ofzo.

Je kunt de pony best kopen als je wilt , kunt er wellicht nog jarenlang goed op rijden , heel leuk voor jezelf bezig zijn.
Anders zou je er mee kunnen menne of whatever , net wat je zelf wilt.

Maar wat je nu wilt en wat je over 1 , 2 of 5 jaar wilt kan natuurlijk heel erg verschillen.

Het kan zijn dat je spijt krijgt als je haar koopt , omdat je er al na een jaartje niet meerlekker op rijdt , omdat je ineens een paard hebt leren kennen waar je verder mee wilt , omdat..... zoveel dingen.

Het kan ook zijn dat (als je uberhaupt al van plan bent ECHT een paardje te kopen) je ontzettende spijt krijgt als je haar niet koopt , maar een ander paard.
Als je nog jarenlang met wroeging rond blijft lopen omdat je haar "in de steek" hebt gelaten , da's ook niks natuurlijk.

Je zou haar ook nog kunnen kopen , er plezier mee hebben zolang als het er is , en daarna een goed nieuw plekje voor haar zoeken.

Net wat je zelf wilt.
Denk verder iig , neem geen overhaaste beslissing Knipoog

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 21:46

Ik word hier nogal moe van.

Situatie: destijds moest Renee stoppen met het leasen van de pony, de eigenaar vond haar te groot worden.
De pony is 1.42 m en zij is 1.72 m en 13 jaar geloof ik.
Na drie maanden staat de pony ineens te koop, en wil Renee haar ouders overhalen om deze pony te kopen.

Renee heeft bij dit topic twee foto's neergezet waar het lijkt of ze nog heel goed op de lease-pony past.
Dit doordat ze verder achterin het zadel zit en korte beugels heeft, dan valt het niet op dat ze eigenlijk al te groot is.

Maar in haar profiel staat ook een foto waar ze op die lease-pony zit zonder zadel, en daar is te zien hoe lang haar benen al zijn.
Ja, ze kan nog op die pony rijden, nog wel.
Maar fanatiek dressuren of springen is niet meer haalbaar, ze kan de hulpen niet goed geven.
Dit werd door velen ook al in het vorige topic aangegeven, en ook waarom.
Wel is het mogelijk voor haar om leuke buitenritjes op de pony te maken.

Er werd geopperd om een poll te maken, zodat ze duidelijk kon overzien hoe de Bokkers over de situatie dachten.
Maar dat wordt hier dus niet helemaal eerlijk gedaan, door 2 foto's te plaatsen waarbij het lijkt alsof haar benen niet zo lang zijn als ze in werkelijkheid zijn..

Feiten:
de pony is niet van haar.
Ze mag er niet meer op rijden van de eigenaar, hij vindt haar te groot.
Haar ouders willen de pony niet kopen.
Zij wil nu haar ouders op andere gedachten brengen.

Veel geluk, maar, zoals al eerder gezegd, neem geen overhaaste beslissingen. Haha!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 21:50

Je bent er nu niet te groot voor, maar ga er vooral niet vanuit dat je niet meer groeit..
Ik bedoel intensief trainen kun je dan niet meer..Heus we leen s voor de lol, maarja..het belemerd je houding, en je paard voelt zich ook niet lekker. Maargoed nu ziet het er nog best oké uit hoor..

E ja.. het leven is hard, maar ze krijgt als jij haar niet koopt vast ook een goede eigenaar, en jij kan ook gelukkig worden met een groter paardje hoor!

Maarja..je wilt HAAR! Zij is het gewoon..Maar denk iig goed na, wát wil je.
Wil je hoog in de sport? Wil je alleen recreatie enz.

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 21:59

koop haar anders en zoek een goed plekje voor het paardje zodat ze niet op de manege terecht komt en koop een paard waar je nog vooruitzichten mee hebt en er zijn meer paarden waar het mee klikt en waar je je hart nog aan verliest
koop een paard niet uit medelijden want over een paar jaar moet ze weg en ben je er nog meer aan gehecht en daar heb je ook niks aan
maar je bent er te groot voor dus niet doen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:28

meid zeg, geweldig!!! Dat je geen startkaart aanvraagt zeg!
Enneuh, je hoeft niet bang te zijn hoor, want als je 18 bent start je gewoon door bij de paarden

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:50

Nou dan reageer ik ook nog maar effe (zoals zovelen voor mij). Bij het vorige topic zij ik dat ik je niet te groot vind maar ben er niet meer zo zeker van. Het is maar een smael pony`tje en jij bent best lang. Plaats eerst eens een duidelijker foto waar je normaal in het zadel zit met je beugels ook gewoon. Of liefst nog zonder zadel met hangende benen. Met deze foto`s kunnen we (zoals Dorine al zei Gaaaap ) niet goed beoordelen of je te groot bent

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 22:56

het paardje waar ik op reed was ook zo'n 1.42 m. en ik was minstends 1.85 m. het was den wel een tinker maar toch staken mijn benen er een heel stuk onder uit en werd er ook gezeurd dat ik te groot was en toch bleef ik gewoon op hem rijden..het gaat toch om gewicht en niet om lengte?!

je bent zeker niet te groot, als je nou 2x zo breed was dan was het anders, dan gaat je gewicht ook een rol spelen. en wat dan nog als je nog groeit, als je jezelf dan te lang vind kun je haar nog altijd door kleinere personen laten rijden of gewoon helemaal niet...een paard hoef je toch niet alleen te kopen om op te rijden? het is ook een gezeldschapdier dus je kan ook gewoon alleen mee knuffelen en haar vertroetelen Lovers

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 00:27

Okee, als je nog 10 cm groeit zou het qua lengte niet zielig zijn .Maar stel dat je over een jaar of zo een heeeelllleee dikke kont krijgt Haha! Dan moet je je pony onder jou kont vandaan zoeken!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 06:51

Ik vind het moeilijk te bepalen aan een foto of je al of niet te groot bent. Vaak is het een kwestie van goed kijken, en dan nog is het soms moeilijk.
Wij hebben een pony van 1m12 en mensen, zwaarder dan 40 kilo kunnen er nauwelijks nog op. Haar 'dochter' daarentegen kan met gemak mensen van 50 kilo aan.

Wat me wel enorm opvalt is dat je beugels zo kort zijn en je een stoelzit hebt. Misschien is dat omdat je wel vrij groot bent voor de pony en je het op die manier onbewust verbergt. Dit komt je rijden natuurlijk niet ten goede.

Maar te groot is niet hetzelfde als te zwaar. Als je te groot bent kan je gerust nog rijden, maar het is alleen niet echt practisch. Zowel voor heel lange buitenritten als voor springen en dressuur kan dit na een tijd knap vervelend zijn.
Als je de pony nog niet gekocht hebt, moet je misschien toch uitkijken naar een iets groter maatje. Dan ben je zeker dat je er nog jaren lang plezier van zal hebben.
Btw, als de eigenaar zegt dat hij je te groot vindt, gaat hij zijn pony dan wel willen verkopen aan jou?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 07:33