schuilstalletje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 17:38

Hebben jullie 'vloerbedekking' (hoe heette dat nou echt Knipoog ) In het schuilstalletje liggen?
Bij ons staan ze gewoon op het zand, omdat Nora het stro opeet.. Scheve mond\
Staan er bij jullie nog dingen in?
(hooiruif,speeltjes,drinkbak..)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 17:45

Euhm bij ons ligt er gewoon zand op de grond, en we hebben toen een hele berg houtsnippers gestrooid. Maar waar die gebleven zijn? Verward IJsco is de enige die in het stalletje gaat staan en die graaft op een of andere manier kuilen en poept binnen als het slecht weer is. Dus de meeste houtsnippers liggen tussen en onder het zand en de andere hebben we met de mest uit het stalletje gehaald waarschijnlijk.
En verder is er niks, in het begin hebben we er hooinetten opgehangen maar dat is zo'n gedoe omdat het stalletje helemaal achterin het weiland staat en bovendien ze staan er haast nooit in.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 17:47

Bij ons is de bodem gewoon aarde. Wel lastig in de winter, want dan kan het een beetje drap worden. er hangt ook een hooiruif op, maar wel zo laag mogelijk, zodat ze geen stof in hun oogjes krijgen. Voor de rest is er altijd een liksteen aanwezig en we hebben ook een stukje afgenomen van het stalletje voor het zadel een tuig ect.
Heel eenvoudig dus, en op het zoldertje ligt stro en hooi, isoleert ook goed. Het is echt véél warmer in het stalletje, 's winters dan buiten. In de zomer is het een beschutting tegen vliegen.
En oja, er is ook een afdakje aan verbonden, want dat vind Mira veel beter dan binnen *LOL* (zij is zeeeeeer klaustrofobisch)

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 10:13

De ondergrond van mijn schuilstal bestaat uit een laag van 40 cm WIT metselzand. Dat laat het water heel goed door en word niet modderig. Ideaal gewoon, want het blijft lang liggen en maar 1 x per jaar moet ik het ff weer wat ophogen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 11:15

Honey had een gewoon grond ondergrond (dus geen tegels) met daarover stro, en dan een potstal idee (dus wel dagelijks drollen wippen, maar verder niet mesten, wel af en toe opstrooien)
Verder had ze een waterbak, liksteen en hooinet/ruif in de schuilstal.
Schuilstal wat trouwens 3 x 3 en kon ook gewoon met een dubbele deur dicht

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 12:47

In pink's stal leggen we tegels (Te zachte ondergond...) en daarover stro.
Verder weet ik nog nie echt wat erin komt. Hooiruifje lijkt me wel gaaf.
En de drinkbak/eetbak denk ik.
Maar ja, dat duurt nog wel ff *LOL*

Groetjes Kim

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 13:08

Een hooiruif zou ik niet zo snel er in hangen hoor! Als je pony daar hooi uit eet krijgt hij continue een wolk van stof in zijn ogen en neus! In een uiterst geval kan je er nog een dampig paard aan overhouden!

Het is gezonder om hooi gewoon van de grond te geven, eventueel uit een grote specie / metselkuip.