Groepsmestonderzoek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Groepsmestonderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-13 22:47

Hallo!

Een vriendin en ik zijn aan het overwegen om onze paarden in een kudde te zetten, in plaats van mijn z'n tweetjes bij elkaar. Daar worden de wormen 'bijgehouden' door middel van een groepsmestonderzoek.

Nu vroeg ik mij af, is dit even betrouwbaar als een onderzoek van één paard alleen? De paarden staan 24/7 het hele jaar door bij elkaar.

Alvast bedankt!



Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 18:33

April: 1e mestonderzoek: ontwormen afhankelijk van advies
Juni: 2e mestonderzoek: ontwormen afhankelijk van advies
Augustus: 3e mestonderzoek: ontwormen afhankelijk van advies
December: Equest Pramox (moxidectine en praziquantel)

En in maart nog een keer ^^.

Dit schema leek mij wel iets, maar ik vroeg mij dan af of we een groepsonderzoek voldoet. Is het even betrouwbaar als een mestonderzoek van 1 paard (let op: ik weet dat een mestonderzoek niet altijd betrouwbaar is, maar is een groepsonderzoek even betrouwbaar als een onderzoek van 1 paard alleen)?

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: Groepsmestonderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 13:10

Groepsonderzoek houdt in dat van vier paarden uit de kudde mest wordt onderzocht.

Hmm misschien dan toch alsnog maar individueel onderzoek laten doen bij die van mij...

Ik was sws van plan om 1 X in het jaar te ontwormen met equest. Werkt dat dan alleen als alle paarden dit krijgen?

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: Groepsmestonderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-14 22:02

Niet dagelijks, maar sinds kort halen wij in ieder geval 2 x per week de mest uit ons stukje. Echter wordt dat niet gedaan in het land waar de grote kudde staat (aangrenzend).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995 en 83 bezoekers