wat is een goede kleine scheermachine / tondeuse?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sharani
Berichten: 4666
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:25

Kleine machines die voor minipaardjes gebruikt worden. B.v. Andis 2 speed of nog beter 5 speed, Moser Avalon of de Double K.


Sharani
Berichten: 4666
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: wat is een goede kleine scheermachine / tondeuse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:21

De double k en de Andis 5 speed zijn veelgebruikte machines bij de echte showstallen. Die zijn beide echt goed maar niet goedkoop en niet makkelijk verkrijgbaar in Nederland. Heb zelf de Andis en ben groot fan ervan. Hij is klein en handzaam maar scheert super!

Let ook op wat voor messen je gebruikt, Andis maakt de beste, Oster gaat ook wel maar Moser is waardeloos.

Sharani
Berichten: 4666
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: wat is een goede kleine scheermachine / tondeuse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:26

Wat voor merk mes heb je nu op je Moser?

Sharani
Berichten: 4666
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:31

Mijn ervaring is dat Moser messen prut zijn, ze zijn erg snel bot, met een Andis mes erop doet hij het vast al beter. Daarbij zit op nieuwe messen vaak een beschermlaagje waardoor ze soms niet goed scheren. Even in de bladewash doet dan wonderen.



Sharani
Berichten: 4666
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:08

De messen moet je toch regelmatig vervangen wil je echt goed resultaat hebben. Andis messen zijn ook nog eens veel goedkoper dan die van Moser de gewone kosten rond de 23 euro. Bij de ceramic serie kun je het keramische deel ook los kopen voor rond de 10 euro en is je mes weer als nieuw. Ik scheer zeker 10 (schone) mini's met een ceramic mes.
Helemaal super zijn de show edge messen van Andis, daar kun je bijna geen strepen mee maken. Die zijn echt bedoeld voor gebruik voor shows of keuringen.

Volgens mij heeft Aesculap ook een machine waar de A5 messen op passen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 19 bezoekers