Deze weide groot genoeg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
femmelz

Berichten: 321
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Deze weide groot genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 19:42

Hallo Bokkers,

Ik vroeg me af of 550 m2 genoeg is voor twee paarden. Ik zag het ergens staan, maar ik dacht dat het erg klein was.

Groetjes Femmelz

~ Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit naar je gefluister luisteren ~


femmelz

Berichten: 321
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Deze weide groot genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 19:50

Oke, ik dacht ook al dat het heel weinig was.

~ Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit naar je gefluister luisteren ~


femmelz

Berichten: 321
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 15:56

Deaglán schreef:
Volgens mij ken ik de advertentie en stond er een tekening bij met afmetingen. Als je die tekening erbij neemt en bedenkt dat een rijbak (20 x 40) 800m2 is...... Als het idd dezelfde adv. is dan moet er ook nog eens de ruimte van de stalletjes en het zanddeel vanaf, dus blijft er nog minder gras over.
Mss is het een aardig plekje voor wat shetjes die grotendeels op hooi leven maar grotere dieren zou ik er niet op zetten.


Volgens mij hebben we het idd over dezelfde advertentie. Er zijn ook stallen bij, maar ja om ze daar altijd op te zetten, dat zou ik echt nooit doen.

~ Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit naar je gefluister luisteren ~

femmelz

Berichten: 321
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 17:12

elenaMM schreef:
nog even een kleine toevoeging.

dit was al enige jaren geleden (pak m beet zo'n 20 ;) )... Heb net even wat gespeurd op google, want ik kon mij toch niet voorstellen dat natuurlijke weidegang nog steeds een onbekend begrip zou zijn.
Inmiddels zie ik meerdere vermeldingen van gebruik van paddock paradise.. als je daarop zoekt zou je waarschijnlijk een beter inzicht moeten krijgen in wat je paardjes gelukkig maakt op de weide en wat je ze het best kunt voorschotelen..


Ik ken het begrip Paddock Paradise. Ik rijd zelf op een manege waarbij dit ook heel erg centraal staat. Het liefst zou ik ook alle paarden zien op een PP.

Ik wilde gewoon weten of dit ook kan, want ik ken de vuistregel minimaal 2500 m2 per paard.

~ Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit naar je gefluister luisteren ~

femmelz

Berichten: 321
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Deze weide groot genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 23:01

@Deaglán: Oja, sorry verkeerd begrepen. hihi

Ik sprak gewoon in het algemeen 2 paarden, groot of klein. Ik weet nu ook dat het niet kan. En ik ga er ook geen paarden op zetten, dat zou ik sowieso niet doen. Wilde gewoon weten of het haalbaar was.

~ Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit naar je gefluister luisteren ~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers