Hoeveel zand om paddock op te hogen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:27

Ik volg mee zijn het zelfde van plan ook kleigrond maar ik graaf die vieze laag uit en dan gaan we er 20/30cm zand op zetten. Langs het zand aan de boorden komt er nog een uitgegraven riggel van 30/40cm met steentjes in met daar op terug treinbilzen.

Wij wachten tot het hard genoeg vriest voor een vrachtwagen over te laten rijden in de tuin of het voorjaar, voor het goede moet er nog een laag af.


Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:31

Hier is het wel echt kleigrond jammer genoeg :( . Ga nog een laag afgraven, heel eventueel gaten boren met kiezels in. Daar stevig doek op een een hele dikke laag goed vochtdoorlaten zand op (gaat om laag van zeker 30cm zand er op).

Naast de uitloop komen 2 geulen over de volledige lengte zo diep mogelijk uitgegraven met de hand waar dan terug kiezels in komen met daarop treinbilzen die het zand in de uitloop houden. Zo kan het water aan enkele kanten weg al.

Ga eens opzoeken rond dat frezen ook ben daar wel benieuwd naar.
:D (Het advies bij mij was heel de boel verharden maar sorry neen de uitloop is er om een reden) die kan zoveel droog staan als die wil in de stal. )
Laatst bijgewerkt door Lori op 19-12-13 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cappi, Paardengek81, XXleonieXX en 134 bezoekers