dit is echt erg!!!! help!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ei
Berichten: 26
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-01 01:33

DRINGENDE OPROEP...
WIE heeft er ervaring of weet wat te doen bij ernstige mishandeling van paarden.
De kwestie:
bij ons op stal staat een dressuurruitster die grand prix rijdt. Al jaren is ze alom bekend om het feit dat zei haar 2 paarden echt dagelijks uren aaneen ongelooflijk hard SLAAT/RAMT met haar zweep. Iedereen weet dat zodra de topsport bereikt wordt vele vaker en harder naar de zweep pakken. Maar bij ons op stal lopen dagelijks verscillende mensen snel de hoek om omdat de tranen in hun ogen schieten. er op aanspreken heeft geen zin de dame in kwestie hoewel niet jong meer staat er om bekend dat ze al meerdere malen mensen heeft geslagen omdat ze het aandurfden haar kritiek te geven. De eigenaar van stal aanspreken heeft geen zin, de boer heeft geen verstand van paarden. Er word vnl recreatief bij ons gereden en de paarden worden over het algemeen heel goed behandeld. Iedereen wil er wat aan doen. Maar de dierenbescherming is al 2 x geweest en die wil niks doen want als ze in de stallen kijken staan daar 2 goed gevoede paarden en ze staan er netjes bij. hoewel ik weet dat de vrouw veel van haar paarden "houdt" weet ik tegelijkertijd dat ze zelf blind wordt. Het is niet gelogen..als het paard op stal 1 stap verkeerd zet word hij aan 2 kanten vastgezet en zij slaat er 1 uur op los. Haar instructeur( ze heeft om die reden vele instructeurs al versleten) houd ook van meppen dus die aanspreken heeft geen zin. Ik heb al van alles bedacht..maar ook anderen maar we weten het niet meer. OP video is het ook al gezet maar dat wordt niet als bewijsmateriaal gebruikt in nederland. Let wel..dit is NIET zo maar iemand die graag een zweep gebruikt...ze gaat echt letterlijk uren door. Op wedstrijden laat ze zich van haar beste kant zien , ze weet dat ze anders geschorst wordt. Wij, de mensen op stal hebben alle respect voor haar kunnen maar dit gaat alle grenzen te boven...HELP ons, we willen niet meer dag in dag uit geconfronteerd dierenbeulenlarij!!!!!!!!!
is er een instantie, commissie, whatever???
TEr verduidelijking dit is geen laster!! anders zou ik hier de naam van de dame in kwestie noemen, laat haar haar wedstrijden rijden maar zonder strafkamp iedere dag bij ons op stal...zodat wij ook weer vrolijk rond kunnen lopen!!!!
alvast heeeeeeeeel erg bedankt!!!!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 08:30

Ik heb geen idee wie je hierop kunt aanspreken, dat is juist het listige van dit verhaal.
Haar paarden staan er goed bij en op wedstrijden misdraagt zij zich niet!

Wat een ellende dan, maar ik denk dat jullie inderdaad machteloos moeten toekijken.

Je maakt mij trouwens wel nieuwsgierig, wie dit zou zijn, ik zit me rot te denken ....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 08:47

Citaat:
Op 2001-06-07 01:33, schreef ei:
Iedereen weet dat zodra de topsport bereikt wordt vele vaker en harder naar de zweep pakken.


Hmmm, die mening deel ik dus totaal niet, mijn ervaring is dat wanneer het niveau hoger wordt de hulpen juist verfijnen.
Wat je nog wel eens ziet is dat wanneer er begonnen wordt met piaffe en passage ze het paard als het ware "ondersteunen" door af en toe een begeleidend tikje met een zweepje tegen een been aan te geven.

Ik weet niet wat je aan die situatie op stal moet doen, zulke mensen zullen nooit veranderen. Ik zou er ook gek van worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 08:48

Lastig hoor, zo'n geval. De enge manier om bewijs te leveren is een video maken van de mishandeling, maar dat wil je zelf niet. Je kunt een paard heel goed mishandelen zonder dat daar uiterlijke kenmerken van zijn dus een Dierenbescherming kan hier ook niets mee.
Toch zou ik de amazone er op aanspreken. Zulke zaken doen zich allee maar voor wanneer de ruiter zijn persoonlijke frustraties gaat botvieren op het paard, of wanneer ruiters iets uit een paard proberen de slaan wat er gewoon niet in zit [hij moet en zal piafferen].
Het is zeker niet normaal dat er zo met paarden wordt gewerkt al hoor je het helaas te vaak. Spreek haar er daarom op aan.
Dat kun je niet alleen, dus het is zaak dat veel mensen haar hier op aanspreken. Daarom zou het helemaal zo gek nog niet zijn om haar naam selectief te verspreiden [meldt het eens bij een NVDR of NHS]. Het gaat tenslotte om de paarden.

ei
Berichten: 26
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-01 09:19

bedankt voor jullie reacties.
Natuurlijk weet ik dat het ook anders kan in de topsport, die mensen ken ik ook en presteren prima. En dat het een hopeloze zaak is ja....Een video film is al gemaakt en opgestuurd, niet geholpen dus. Haar er op aan spreken zoals ik zei, KON het maar, ze slaat je of met de zweep, of je ze negeert je volkomen al naar gelang haar bui is. Inderdaad, ze doet grand prix, maar blijft al 2 jaar met haar oudere paard op de laatste plaats(en) eindigen, Het paard is 17!!! en heeft allang zijn grens bereikt, Zi triest is het. klop , bezig met passage etc, en hetlukt niet meer...dus...rammen met die hap. Echt, als je het hoort, wordt je boos, maar als je het iedere ochtend ziet terwijl je het terrein op rijdt, nee dan KAN je niet meer machteloos toekijken na 2 jaar.
Dus ik blijf peinzen wat te doen. Mocht jullie toch nog iets te binnen schieten...dan hoor ik het graag!!!
liefs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 09:32

HOi, je hoort dit soort narigheid wel vaker.
Er gaan stemmen op om een onafhankelijk onpartijdig orgaan in het leven te roepen waar dit soort misstanden gemeld zouden kunnen worden.
Vanwege de 'sportieve'opstelling van deze amazone krijg je wel de neiging om de zweep af te pakken, in 3 stukken te breken en weg te gooien.
Deze amazone verloochent de beginselen van de dressuur, ze verdient het dus niet om GP te zijn.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 09:33

En toch zou ik haar, desnoods samen met een paar stalgenoten (sta je voor je gevoel wat sterker), er elke keer opnieuw op aanspreken. Net zolang tot ze er doodziek van wordt. Zorg dat je getuigen hebt, voor het geval dat ze jou iets aan doet. In dat geval onmiddellijk aangifte doen bij de politie!

Ik zou dit ook niet aan kunnen zien en had dat wijf allang aan haar haren van haar paard getrokken. Al heeft ze vijf zwepen in haar handen!!!! Dit soort dingen..... Een paard is gvd geen crossfiets!

Niet bang zijn hoor, laat haar maar eens bang worden en zorg voor getuigen, foto's en video's zodat je in geval van problemen sterk staat!

Succes! Mieke

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 11:13

Waarom laat je haar de video niet eens zien?
Misschien dat als ze zichzelf zo bezig ziet dat ze bij zichzelf denkt 'man, wat doe ik?'
Of...vraag hulp aan een bekendheid Tineke Bartels ofzo iemand waarvan zij zich van 'gelijke' aard mee voelt? misschien dat ze dan luisterd?

Is waarschijnlijk moeilijk om voor elkaar te krijgen maar het proberen waard.
Je kent misschien wel dat die goede vriend je al 10x zegt dat iets beter 'zo en zo gedaan kan worden'...je luisterd wel maar ...als het je dan verteld wordt door iemand waar je 'tegenop' kijkt is hetzelfde een openbaring en heb je het pas 'echt' gehoord! (Waarop die vriend zegt, dat zei ik toch al de hele tijd Lachen )

Sterkte, zit het paard niet onder de striemen dan? Bah zeg!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 11:49

ik zit hier met open mond te lezen.
what comes around goes around?
sorry effe heel fout maar als ik daar nu zou staan en haar dat zou zien doen dan zou ik haar effe goed afranselen met die zweep.net zolang tot ze niet meer kan staan van de pijn...........ik wordt nu echt HEEEL ERG KWAAD

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 11:56

o wacht,kun je die video niet naar hart van nederland(sbs6)ofzo sturen,of naar alle tv omroepen?misschien dat het zo bekendheid krijgt er er iets aan gedaaan kan worden?

exceeze me dat ik me hierboven zo liet gaan,maar ik kan echt niet tegen zulk soort machteloosheid Extreme duivel

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 11:57

Echt heel banketstaaf.
Nu zou ik zeggen "zeg er wat van, met een aantal mensen"
Maar ik weet van mezelf dat ik dat ook niet zou kunnen/durven Bloos
Ik zou niet weten. Misschien is dat van sanderijn een goed ID?
Succes!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 19:21

Hmm, mischien opsturen naar Pony Express, krijgt ze alle ruiters en paardenliefhebbers op haar dak.

't is maar een idee.

Knuf Mayo

p.s. veel succes

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 19:46

Jeetje wat een toestand zeg!! Huilen Huilen Ik zou proberen toch videomateriaal te maken en iemand door te laten filmen terwijl een van jullie haar aanspreekt. Ten eerste staat de mishandeling van het paard erop en eventueel het pak slaag (sorry voor de bewoording hoor) dat ze degene aandoet die haar aanspreekt, dit is dan mishandeling en kun je haar aangeven bij de politie. ( het is maar een ideetje hoor) Of de videoband inderdaad naar een bekende nederlandse ruiter/amazone sturen en die om hulp vragen??????? Succes en doe er alsjeblieft wat aan!! ik hoop te horen hoe jullie dit aanpakken!!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:22

Het is bijna nietv te geloven wat je zegt. Paardrijden doe je toch normaal omdat je van dieren houdt? Het contact tussen de mens en het paard, samen grenzen verleggen. Nieuwe horizonnen opzoeken?
Snapt die dat dan niet?
Echt wel heel moeilijk. En het paard, blokkeert die dan niet helemaal? Loopt die dan nog in evenwicht en met vertrouwen, dat kan toch niet dat je van een mishandelt paard een mooie prestatie verwacht?

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:42

Wat vreselijk. Ik weet niet met z'n hoevelen jullie daar op stal staan, maar als jullie tegen die boer zouden zeggen, als zij niet weggestuurd wordt gaan wij allemaal weg? Je helpt in eerste instantie haar paarden daar natuurlijk niet mee, maar misschien komt ze dan ergens terecht waar ze er wel wat mee kunnen Verward Verward
Als het lukt kunnen jullie in ieder geval weer met plezier naar stal, en natuurlijk ondertussen blijven bedenken hoe je haar aan zou kunnen pakken. Ik weet ook niet zo snel iets helaas. Boos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:43

Kunnen jullie niet organiseren dat iemand van de Dierenbescherming komt kijken als zij aan het rijden is?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:55

MM met een paar mensen hier iets van zeggen (of zweep weghalen Extreme duivel ) of juist opnemen als 1 iemnd hier iets van zegt(minder leuk voor deze persoon) want dit word wel eerder geloofd denk ik als mishandeling. Maar hier moet echt iets aan gedaan worden en zo snel mogelijk

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 21:00

Citaat:
Op 2001-06-07 11:56, schreef sanderijn:
o wacht,kun je die video niet naar hart van nederland(sbs6)ofzo sturen,of naar alle tv omroepen?misschien dat het zo bekendheid krijgt er er iets aan gedaaan kan worden?

exceeze me dat ik me hierboven zo liet gaan,maar ik kan echt niet tegen zulk soort machteloosheid Extreme duivel




Ja! daar zat ik ook al aan te denken. Misschien leest Marieke dit en heeft zij contact met Willibrord Frequin? Die lijkt me nou precies de juiste persoon, en die zoekt die bitch ook nog even op!
Ohw, mijn handen jeuken wanneer ik zoiets lees. Kun je niet per ongeluk een keer over haar heen galoperen??? Extreme duivel

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 22:12

ik heb ooit ook eens aagifte gedaan bij politie en db over een verwaarlozing.... die mensen waren zelf er aso. ze zijn er gaan kijken en die man heeft dus geraden dat ik hem had aangegeven.... ik moet nu nog uitkijken dat ik ze niet tegenkom. ben heel erg lang met de dood bedreigd door die fam. en nog steeds hoop ik ze niet tegen te komen.... ik weet dus geen oplossing maar ik zou er persoonlijk zelf wel iets over zeggen. praat met zijn allen met de boer. alleen als ze dan weg zou moeten is het natuurlijk niet zo dat de mishandeling dan stopt. alleen zien jullie het niet meer. succes

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 00:40

Tsja...kunnen die mensen die ze geslagen heeft geen aangifte doen tegen mishandeling van henzelf??? Misschien gaat er dan een balletje rollen...Eerlijk is eerlijk, het liefst zou je zo'n ***wijf (sorry, heb er geen anderee woorden voor) zelf ff met de zweep afronselen...ik zou haast hopen dat een van haar paarden eens echt goed naar haar uithaalt...en dan bedoel ik ECHT goed...het klinkt hard, maar zo iemand zal ik geen traan om laten hoor...ik wou dat ik goede tips voor je hhad, maar ik heb gelukkig geen ervaring met dit soort mensen...ik denk niet dat ik me in zou kunnen houden hoor... Boos! Extreme duivel Ik houd totaal niet van geweld, maar zo'n mens zou me haast op andere gedachtes brengen...sorry...sterkte er mee!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 01:34

Jaaaa Vikki...Ik zou net als jij zijn }> Ik zou die zweep uit d'r jatten rukken en haar eens laten voelen wat die paarden voelen. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks en zullen we het er effe inrammen!!!! En anders zou ik het videobandje met het bewijs (zorg wel dat je zelf een kopietje houdt) naar bekende Televisieomroepen sturen. Stuur het naar Martin Gaus van mijn part. In iedergeval wel een bekend persoon die wat met dieren doet. Dat zijn vaak de lui die er wat aan doen. En als er de volgende keer iemand is en die zegt er wat van en diegene krijgt een pak op z'n sodemieter, dan kan je naar de politie stappen en een aangifte doen van mishandeling van die persoon. Je kan natuurlijk ook met alle mensen van de manege (moet wel effe afgesproken worden) op haar afstappen en dan zal waarschijnlijk niks doen. Teveel mensen snappie...(met een man of 20 ofzo, hehehe) Veel geluk ermee en laat effe horen hoe het afloopt.
groetjes, Caballo

ei
Berichten: 26
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 16:17

moeilijk he luitjes...
maar ik ben er mee bezig!!
ik houdt jullie op de de hoogte!
groetjes ei

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 16:41

1 mogelijkheid: Haar uitdagen om je te slaan (dus kritiek geven)en dan lekker in elkaar trimmen;
2 stiekum filmen en aangeven bij de dierenbescherming. De mensen die met haar een conflict hebben gehad vragen of ze met je willen getuigen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 17:40

Hé, Lonneke, wat dapper van je!!!!!!!!!! *LOL*