Scholingsbit??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-01 19:37

ff interesse..
Heeft er iemand wel es met zo'n K&K Scholingsbit gereden??
Ik hoor vaak dat het een superbit is, en dat zelfs de paarden die met slof nog bijna niet na geven, met dit bit al een heel eind komen..
Was ff benieuwd of dit nou echt zo'n fijn bit is.. (Verw8 je eigenlijk wel voor 200 piekies.. *LOL* )
MandY

_________________
<font color="red"> Op een wonder kan je wachten,
Het onmogelijke duurt langer..
*LOL*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: NaVy! op 2001-06-07 19:41 ]</font>

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 19:48

Misschien is dit bit een tikje scherp???????

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-01 20:24

Ik d8 dat K&K bitten juist fijn voor de paardenmond waren.. Verward

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 00:04

Hoi,
Tja, of het een fijn bit is valt te betwisten...
Ik heb het in huis, maar het blijft een stang...het heeft een tijdje gewerkt, ze komt inderdaad door die nek, na verloop van tijd kon mijn paard denk ik niet meer tegen de "scherpte" van het bit, ze liep alleen nog maar sterren te kijken Frusty .Dus heb ik maar weer mijn dubblegebroken watertrens uit de kast gehaald en dat werkt perfect! Ik heb verder er nooit meer mee gereden...Bovendien is het een heel zacht spul, de krassen van de tanden staan er op en de kleur is er vanaf...Oordeel zelf maar of het die 200 peiekemannen waard is!
Groetjes!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 10:09

Bedoel je die stang met een 'vierkante boog' (boog en toch vierkant? nah ja, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) erin?
Die had ik bij mijn vorige paard . Dit paard legde vaak zijn tong over het bit en pakte het bit ook nog wel eens vast. Bij dat paard heb ik veel profijt gehad van dit bit maar ik heb hem nog nooit bij een ander paard gebruikt, ik rij eigenlijk altijd met een (evt. dubbelgebroken) trensje.