verzorgpony laten chippen?

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cassidy

Re: verzorgpony laten chippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:12

Een pony zonder chip mag niet vervoerd worden, maar ik zou de pony van de eigenaar echt niet op eigen kosten laten chippen. Heeft de pony wel een paspoort? Ook dat is namelijk verplicht en als de eigenaar controle krijgt en geen paspoort kan overhandigen heeft hij een probleem. Ook als de pony gewoon thuis staat.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:43

Ik heb mijn paarden niet laten chippen, ik heb ontheffing aangevraagd en gekregen. Paspoort alleen was al 80 Euro. En voor de DNA test was ik geloof ik 40 Euro kwijt (is al een aantal jaren geleden).
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 30-11-13 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:03

Je moet helemaal niets. Je kunt ook gewoon met de pony op vakantie zonder te chippen en zonder paspoort. Je kunt ook beslissen om de pony gewoon thuis te laten. Je kunt beslissen om de pony geen biks te geven. Keuzes zat. Het enige wat je moet is ademhalen, want anders ga je dood. En verder MOET er NIETS.

(En dan hoop ik toch echt dat de eigenaar wormenkuren, smid, da en paardentandarts betaald en dat jij dat niet uit eigen zak hoeft te doen).

Je suis Charlie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie