mennen versus rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:27

Ik vindt beide even gevaarlijk...
Er wordt hier opgesomt wat er mis kan gaan met een aanspanning als je alleen bent.

Maar als ruiter alleen:
Je valt eraf en je blijft met je been in de beugel hangen.........
Je paard gaat er vandoor, je verliest de teugels en die slaan om zijn benen..........
Je valt ervan af en je bent bewusteloos.............
Je paard gaat aan de kletter en rent dwars door het prikkeldraad.....
Je paard gaat aan de haal en 1 van je teugels breekt........
enz.

Ik ga ervan uit dat een ieder die alleen gaat mennen of rijden, weet hoe zijn/haar paard reageerd/doet/is tijdens een buitenrit.

Ja ik heb ook geleerd dat je altijd met z'n 2-en zou moeten zijn om te kunnen aanspannen/rijden.
Mijn merrie is ook proffesioneel betuigd, en haar werd geleerd hoofdstel om is stilstaan tot er een commando wordt gegeven.
Een paard voor de wagen dat niet wil blijven stilstaan op of bij een kruising is niet goed beleerd.

En een smal weggetje waar een grote tractor je tegemoet komt........
De chauffeur is niet bijziend of zelfs blind en zal ook niet zo egoistisch om door te rijden waar het niet kan, en in de meeste gevallen zelf uitwijken/plaatsmaken zodat jij met je aanspanning door kunt rijden. Daarbij die weg wordt niet breder als je met z'n 2-en bent en het omdraaien ook niet makkelijker.
En je kunt net zoals met een auto ook met een aanspanning keren op de weg, bochtje achteruit enz.

En zoals nu bij ons de mais eraf gaat, kom ik weinig op de weg met mijn pony's.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:23

Weet ik wel, maar hier wordt wat betreft het mennen de meest vreselijkste scenario's aan gehaald, net of er onder het zadel niets kan gebeuren.

En wat betreft je voorbeeld met die trekker op dat weggetje.

Mijn paard had dus ook geleerd, halt = halt. Of ik nu op de bok zit en er staat iemand bij zijn hoofd of niet.........
En om een trekker te laten passeren met iemand staande voor het paard vindt ik gevaarlijker (als het paard het eng vindt) dan zelf een trekker te passeren die en stilstaat en geen draaiende motor heeft.
Daarbij de meeste boeren en trekkerchauffeurs weten hoe dieren kunnen reageren, en hierzo zetten ze en de motor af en stappen zelfs uit om te helpen als het paard echt niet vooruit wil/durft.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers