Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:21

Ik krijg ongeveer hetzelfde als wat je aanbiedt en ik betaal 195

Ik woon wel in een drukke hoofdstad... De meeste stallingen hier in de buurt zijn 2 x zo duur dus ik sta echt heeeeeel goedkoop eigenlijk :P

Hier betaal je al minstens 100 euro tot 125 voor alleen een stukje wei.

DeniseES

Berichten: 3471
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:23

Ik vind 200 een prima prijs, alles wordt voor ze gedaan, ze hoeven alleen te komen om hun paarden te poetsen en te rijden.
De uitrijmogelijkheden naar het bos zijn perfect, als je 24/7 van de bak gebruikt wilt maken lijkt het me dat je naar een manege moet gaan kijken ipv een particulier.

Kescali

Berichten: 51
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Midden-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 11:36

Dank je allemaal voor de reacties. Ja sorry maar bedragen van 100 - 120 euro snap ik ook niet. Dat is zo'n beetje mijn kostprijs. Ik weet niet waar je dat betaalt, maar ik geloof nooit dat je dan krijgt wat wij bieden.

Wat betreft het potten. Ik begin met een hele dikke onderlaag en de paarden staan nooit nat ! ze hebben altijd een dikke laag droog stro die dagelijks wordt bijgestrooid. Ik doe dit echt voor de warmte, want twee van de drie staan zonder dekens en gevoelsmatig is dit gewoon fijner, zo hebben ze een warme onderlaag. Beviel me heel goed vorig jaar en paardjes hadden het lekker warm en stonden altijd droog. Dat lukt me in de winter niet als ik wekelijks alles weghaal, dan blijft het allemaal toch natter.

Dat de bak niet altijd bereidbaar is, is voor mij ook echt een minpunt hoor en we zijn ook aan het kijken of het betaalbaar is om hier iets aan te doen, maar het is gewoon echt heel duur en ben niet rijk. Vandaar dat de trailer ook beschikbaar is, dan kan iedereen toch naar een binnenbak indien nodig.

prijzen van een volpension in de buurt zijn 220 per paard, dan is er wel beschikking over binnenbak, maar voor deze kinderen niet handig, omdat als ze uit school komen de bak bezet is voor lessen tot 's avonds laat. Dus zouden ze altijd in de les ( betaald) moeten rijden en dan is het weer veel duurder. Dit is bij meerdere stallen in de buurt overigens het geval.
En bij bijna geen van de stallen worden de dekens gewisseld. Dus moet je wachten tot je paard droog is voor je kunt wisselen of later terugkomen.

Wat betreft vriendenprijs, dat willen de vrienden juist niet. Ze zijn heel blij dat ze bij ons mogen staan, omdat hun kinderen dan samen met onze dochters bezig kunnen zijn met de pony's en niet bij volwassenen op stal komen te staan. Het samen rijden etc. is hun ook veel waard, en de kinderen kunnen gewoon op de fiets naar ons komen, wat bij de pensionstallen niet kan, daar moeten ze gebracht worden. Dus de vraag komt meer van hun dan dat wij het zo graag willen. Het is wel extra werk voor ons, dus mag ook wel wat opleveren.

Maar ik ben blij dat het een redelijke prijs lijkt te zijn. Ik ga het nog even bekijken en misschien dat we nog iets lager gaan, maar dat gaat ook in overleg.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:39

belle_boef schreef:
120 euro max (persoonlijk zou ik er niet willen staan)
- je kan in de winter dus niet rijden
- potstallen voor mij een groot minpunt


Max 120??? Dat red je al niet een smet je hooiinkopen en bodembedekking en voer, mestafvoer, weide onderhoud etcetc ;) dan al het werk nog wat je erin hebt zitten en uitgaves om weide, bak etc goed te onderhouden, die toch per klant meegerekend moeten worden.
Vind 200euro heel netjes en weet niet wat de richtprijzen zijn in jullie omgeving?
Ik zou zo bij je komen staan, klinkt goed verzorgd..(alleen ik zou dan weer ander voer willen hebben :P)

Hier in Drenthe sta je over het algemeen goedkoper..maar als je het per paard gaat omrekenen en alle inkopen, dan is het zelfs niet goedkoop meer.

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:43

Als je in de randstad zou zitten, dan is 200,- normaal.. maar ik vind t voor limburg, wel wat veel. ik zou dan eerder op 150 zitten. ik betaal 175(hier komt hooi nog bij, maar dan kom je ongeveer op 180,- permaand op), worden ze binnen en buiten gezet, ik heb een bak die altijd te rijden is. een longeercirkel, en een paddock. een mega stal van 4.5 bij 4. in de zomer 24/7 weidegang(april tot oktober). Dusja.. en dat is randstad. 20 min rijden en ik ben in het bos.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:48

Voor een all-in stal zonder binnenbak is 200,- hier in Friesland geen gekke prijs ook. Stond destijds voor 180,- maar zij zijn niet voor niets gestopt met pension aanbieden.
Hier in de omgeving is de prijs voor kale box, incl hooi en binnen-buiten zetten rond de 150. Reken daar de bodembedekkingskosten en vergoeding voor uitmesten bij op en dan zit je voor vol pension al snel op die 180-200 euro.

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:49

Amigo_stan schreef:
Als je in de randstad zou zitten, dan is 200,- normaal.. maar ik vind t voor limburg, wel wat veel. ik zou dan eerder op 150 zitten. ik betaal 175(hier komt hooi nog bij, maar dan kom je ongeveer op 180,- permaand op), worden ze binnen en buiten gezet, ik heb een bak die altijd te rijden is. een longeercirkel, en een paddock. een mega stal van 4.5 bij 4. in de zomer 24/7 weidegang(april tot oktober). Dusja.. en dat is randstad. 20 min rijden en ik ben in het bos.


Dus jij hebt voor € 5,00 hooi per maand! Of je koopt heel goedkoop in, of je voert nauwelijks hooi.

Ik vind 200 euro een heel net bedrag. En helemaal als je de buitenbak in orde zal hebben.
En dichtbij het bos is zeker een pluspunt.

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:53

Ik vind 200 ook een net bedrag ik betaal 185 en dan moet ik zelf savonds voeren en binnenzetten en zelf mijn stal doen en er zit geen brok bij (wel kuil en stro) EN als ik volpezioen wil betaal ik 50 erbij. Ik heb ook alleen een buitenbak.EN de pony's hen eigen padock

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:54

Hier betaal je voor een All In stal minstens 280 euro... Sommige stallen hanteren prijzen van 350 of hoger!

Dus 200 euro is echt een hele nette prijs TS! Ik zou die prijs ook zeker hanteren. Eerlijk tegenover degene die bij jou op stal staat maar ook voor jou :)

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:08

ik kom uit limburg en vind het een zeet nette prijs.

de gemiddelde prijzen liggen tussen de 150 en de 250

150 zijn de stallen zonder rijbak en dat je alles zelf doet behalve voeren en paarden binnen en buiten zetten.

250 zijn de stallen met extra luxe zoals binnenbak, kantine, warm water ect..

dus vind dit een hele mooie prijs

xalm

Berichten: 418
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Perth Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:24

Ik vind 200 ook een mooie prijs, hier in Almere en omgeving ligt de prijs een stuk hoger. Bij een boer die inprincipe hetzelfde bied (zonder uitloop, zonder deken wisselen, zonder trailer, zonder extra voer, zonder uitmesten en met een bak die meer dan 2 maanden per jaar niet te gebruiken is) betaal je hier in almere al snel 250 euro.

Dus voor wat jij bied vind ik 200 euro een mooie prijs! Ook het feit dat het aan huis is en dus altijd toezicht is vind ik erg fijn.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:01

Voor limburg is het vooral ook door de minder goede bak misschien wat duur voor een pony. dacht dat het noorden redelijk vergelijkbaar was met prijzen en hier zou je volpension tussen de €135,- en €175,- per maand zitten.

Die trailer gebruiken gratis is een grote plus. Huren is al snel €15,- per dagdeel of duurder en kopen een hele investering.

En inderdaad... je marge ligt toch al vrij laag bij pension. Omdat het vrienden zijn zou je kunnen overleggen over de prijs en wat jullie daarvoor doen. Ze een keuze laten tussen verschillende opties met verschillende kostenplaatjes...

Dan kaats je ze niet meteen af als ze de prijs aan de hoge kant vinden maar kunnen ze afwegen wat de extra service ze waard is of dat ze liever meer meehelpen.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:11

In Drenthe zie je bij een particulier echt wel prijzen van 125 euro en dan krijg je bij sommige nog meer dan bij jou. Dus die prijs is zo gek nog niet.
Ik ken ook enkele stallen waarbij je voor 150 euro alles hebt dus stal, mesten, binnenbak, buitenbak, weidegang voor je geregeld.

Het is maar net wat je referentiekader is.

rejov

Berichten: 177
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Laar (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:22

belle_boef schreef:
In Drenthe zie je bij een particulier echt wel prijzen van 125 euro en dan krijg je bij sommige nog meer dan bij jou. Dus die prijs is zo gek nog niet.
Ik ken ook enkele stallen waarbij je voor 150 euro alles hebt dus stal, mesten, binnenbak, buitenbak, weidegang voor je geregeld.

Het is maar net wat je referentiekader is.


Wij zitten ook omgeving Drenthe maar 125 euro pensionstalling all in is ja niet te doen dat is kostprijs en 150 euro all in en binnenbak ben wel heel benieuwd waar dat in Drenthe is?. Wij zitten op 185 - 200 euro all in (pony - paard). Hebben wel een buitenbak die te rijden is ( uitgezonderd echt extreem slecht weer). En Kescali wat jij je pensionklanten kunt bieden denk ik dat je ook rond dit bedrag kunt gaan zitten.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:27


rejov

Berichten: 177
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Laar (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:40

Advertentie´s goed gelezen? We moeten wel kijken wat er aangeboden word....we hebben het hier over all inlcusive niet dat men zelf nog voor strooisel of krachtvoer moeten zorgen, inderdaad staan er bedragen van rond de 150 euro (welgezegd 2) maar we hebben het hier ook niet over veulenopfok!

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:59

Zeker. De advertenties die duurder zijn hebben ook een binnenbak. Wat Ts niet heeft.
Die veulenopfok (als je verder leest bieden pension aan voor 180 heeft ook een binnenbak)
Prijzen hier in de buurt liggen bij een particulieren stalling gewoon lager en wat je daarvoor krijgt zal variëren.

rejov

Berichten: 177
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Laar (Dld)

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:18

Natuurlijk vergeleken bij het westen liggen de prijzen voor pensionstalling hier een stuk goedkoper. Ook hier zijn er stallen onder de prijs maar of je je paard daar op pension neer wilt zetten is een tweede. Maar voor wat Ts aanbied vind ik 125 euro wel erg weinig gezien dit al je onkosten zijn. Ben heel benieuwd wat ze gaat vragen voor haar pensionstalling..?

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:32

Setteli schreef:
Amigo_stan schreef:
Als je in de randstad zou zitten, dan is 200,- normaal.. maar ik vind t voor limburg, wel wat veel. ik zou dan eerder op 150 zitten. ik betaal 175(hier komt hooi nog bij, maar dan kom je ongeveer op 180,- permaand op), worden ze binnen en buiten gezet, ik heb een bak die altijd te rijden is. een longeercirkel, en een paddock. een mega stal van 4.5 bij 4. in de zomer 24/7 weidegang(april tot oktober). Dusja.. en dat is randstad. 20 min rijden en ik ben in het bos.


Dus jij hebt voor € 5,00 hooi per maand! Of je koopt heel goedkoop in, of je voert nauwelijks hooi.

Ik vind 200 euro een heel net bedrag. En helemaal als je de buitenbak in orde zal hebben.
En dichtbij het bos is zeker een pluspunt.


Nou, hij hoeft niet uit elkaar te plakken, en hij krijgt 's ochtend op de kosten van de baas. dus alleen in de avond krijgt hij van hooi dat ik betaal. hooi komt van eigen land dus hoeft niet peper duur te zijn. Dus niet te snel conclusies trekken,

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:59

Amigo_stan schreef:
Nou, hij hoeft niet uit elkaar te plakken, en hij krijgt 's ochtend op de kosten van de baas. dus alleen in de avond krijgt hij van hooi dat ik betaal. hooi komt van eigen land dus hoeft niet peper duur te zijn. Dus niet te snel conclusies trekken,



Lees je wat je zelf zegt. je betaald 5 euro aan hooi en stro. Dus als even reken is dat gemiddel 1 a 2 pakken hooi wat je koop en de rest is op kosten van de stal eigenaar dus is geen reeel beeld over alle eigelijke kosten toch?

Niet elke stalling heeft mogelijk tot hooi van eigen land.

Heb je dit wel dan is idd je stal prijs ook goedkoper. Das bij ons ook

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 09:04

haffylover schreef:
Amigo_stan schreef:
Nou, hij hoeft niet uit elkaar te plakken, en hij krijgt 's ochtend op de kosten van de baas. dus alleen in de avond krijgt hij van hooi dat ik betaal. hooi komt van eigen land dus hoeft niet peper duur te zijn. Dus niet te snel conclusies trekken,



Lees je wat je zelf zegt. je betaald 5 euro aan hooi en stro. Dus als even reken is dat gemiddel 1 a 2 pakken hooi wat je koop en de rest is op kosten van de stal eigenaar dus is geen reeel beeld over alle eigelijke kosten toch?

Niet elke stalling heeft mogelijk tot hooi van eigen land.

Heb je dit wel dan is idd je stal prijs ook goedkoper. Das bij ons ook


Maar als nog, dit is randstad, als je het wel op een normale prijs zou zien is het 200,- in de randstad. Dat is echt een heel ander verhaal dan ergens waar je voorlopig niet in de bak kan rijden, wat ik wel heb. dan is 200,- idioot. Maar ik hou er over op, er word iets gevraagt en direct word er door die zo ontzettend aardige bokker's op in gemept.

Anoniem

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 09:14

Voor wat jij biedt zou je hier in Twente tussen 180 en 210 euro kunnen vragen.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:50

Amigo_stan schreef:
Als je in de randstad zou zitten, dan is 200,- normaal.. maar ik vind t voor limburg, wel wat veel. ik zou dan eerder op 150 zitten. ik betaal 175(hier komt hooi nog bij, maar dan kom je ongeveer op 180,- permaand op), worden ze binnen en buiten gezet, ik heb een bak die altijd te rijden is. een longeercirkel, en een paddock. een mega stal van 4.5 bij 4. in de zomer 24/7 weidegang(april tot oktober). Dusja.. en dat is randstad. 20 min rijden en ik ben in het bos.



Wow, € 5 pm voor hooi?? Das onmogelijk?! Krijgt je paard wel voldoende dan? Of zit dat soms al in de prijs meegerekend en dat het extra hooi je €5 pm kost? Omdat je ongeveer schrijft?
Een klein pakje kost in de randstad zo'n 4,50..als je het van eigen land hebt, zo'n 2,50 in de randstad..als je het laat hooien..als je alles zelf doet, kost het je mss 2euro..dat zou inhouden dat je paard dan 2,5 baaltje per maand wegeet?

Het hooi is belachelijk duur geworden en minder lijkt erin te zitten, of net zo weinig voedzaam als vorig jaar..we voeren ons gek momenteel, niet te betalen haast..dus doe mij ook zo'n plekje waar het hooi maandelijks 5euri kost, hihi..goed geregeld Amigo_Stan :)

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:54

ik denk dat 200,- wel goed is. :)

denk alleen dat de potstal niet aantrekkelijk is, tenminste ik vind dat persoonlijk van uit deze tijd en zou daar nooit willen staan ;)
en de buitenbak moet echt verbeterd worden dan, stallen met 2maand maar goed kunnen rijden vind ik not done.

Kescali

Berichten: 51
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Midden-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 10:58

KingYasFenn schreef:
ik denk dat 200,- wel goed is. :)

denk alleen dat de potstal niet aantrekkelijk is, tenminste ik vind dat persoonlijk van uit deze tijd en zou daar nooit willen staan ;)
en de buitenbak moet echt verbeterd worden dan, stallen met 2maand maar goed kunnen rijden vind ik not done.



Beter lezen hoor, de bak is 2 maanden per jaar niet goed te rijden, de overige 10 wel :-). En potstal is heel persoonlijk, snap ik goed. Maar uit de tijd vind ik niet, het is gewoon een manier van je stalbedekking hebben. Hangt er ook echt vanaf hoe je het doet. Heb het bij vrienden gezien en die stallen waren nooit goed droog, bij ons dus wel.