Buiten zetten in de winter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Buiten zetten in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 22:17

Oke, mijn titel is niet heel duidelijk maar ik wist even niks anders }:0

Ik heb een vraag voor de mensen die enkel een wei en/of een paddock hebben voor hun paardje, dus geen mogelijkheid tot binnenbak.
Sinds vorig jaar verhuisd en sindsdien geen binnenbak meer ter beschikking hier, enkel een weide en paddock.
Het probleem is nu dat ze dus niet buiten kunnen als de grond kei hard bevroren is. Niet op de wei en de paddock is vaak hetzelfde verhaal...
Ik probeer wel iedere dag met ze over de oprit te wandelen maar met school heb ik daar ook geen hele dag de tijd voor.
Verder heb ik 1x per week les en kan ik door de week wel naar een binnenpiste maar dus niet dagelijks ( door school, vader die laat thuis is van werk, te voet gaan met paard aan de hand is geen optie ).

Nu is mijn vraag, hoe doen de mensen dit? Die dus ook geen binnenpiste ter beschikking hebben in de winter en waar de weiden en paddocks onbegaanbaar zijn?


_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Buiten zetten in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 22:33

Jammer genoeg is de wei nu al kapot gelopen en zijn er dus stukken waar ze verkeerd op kunnen staan.

De bak glad trekken heb ik nog niet aan gedacht, die is inderdaad heel slim! Jammer dat ik dat niet zelf kan, papa eens lief aankijken of hij het achter een weekje of 2 wil doen.
Nu staat de paddock wel al onder water, zou de auto er nog door komen dan?


_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Buiten zetten in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 22:45

Dank je voor de tips! Hopen dat hij droog genoeg is voordat het vriest dan. Bedankt

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 22:49

Het is niet zo zeer dat ik er schrik voor heb, eerder mijn vader. Ik heb zoiets van joh niet zeuren paarden zoeken wel uit hoe ver ze kunnen gaan.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Buiten zetten in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 22:55

Kraters niet echt maar je kent het wel ze lopen en spelen wat en schuiven uit waardoor het gras zich ophoopt en dat wordt hard.. Kan geen kwaad?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 23:01

Dank je!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Buiten zetten in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 15:56

Paarden hebben inderdaad ijzers en de paddock is aan een kan puin met zand als onderlaag en de bovenlaag zand en de andere kant van de bank is enkel zand ( ook de onderlaag ) en aan die kant is het meestal een modderpoel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 45 bezoekers