Het best middel tegen zere spieren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Het best middel tegen zere spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 17:55

Wat is nu eigenlijk het beste middel dat je kunt gebruiken als je paardje zere spieren heeft? Ben eigenlijk wel eens benieuwd wat jullie gebruiken! Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:14

Niets
Ik zou me afvragen waarom hij zere spieren heeft?
te Veel van hem gevraagd?
geen goede warming up?
Niet goed droog gestapt?

En dan probeer ik er voor te zorgen dat het niet nog eens gebeurt Lachen

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:51

Spierpijn is niets anders dan een verzuring van de spieren. In principe is het natuurlijk verstandiger om dat te voorkomen.

Wat je wel kunt geven voor de spieren en dat helpt tegen de verzuring, maar ook preventief werkt is D-ty van de paardendrogist.
Daarin zit Selenium, vit E, vitC, gist (ijzerhoudend) en nog meer ingredienten. Kijk anders eens op de site van de paardendrogist!
Alle producten met anti-oxidanten zijn goed voor de spieren.

Ik geef het sinds een paar weken ook, omdat Don op onze vakantie in Wassenaar toch wel wat last van zijn spieren had door al dat rijden in de duinen. Als deze 500 grams pot op is krijgt hij het verder ook niet meer.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:09

Mijn pony heeft ook last gehad van z'n spieren, de veearts is erbij geweest en ik kreeg een of andere pasta en neutradex voor hem.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:14

vitamine E plus selenium moet voldoende zijn, maar pas op dat je niet teveel geeft en hem vergiftigd!!!

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:18

selenium + vitamine E, moet je alleen gebruiken als je paard echt veel beweging krijgt, anders krijg je idd t probleem dat wouter24 aangeeft. Masseren met fluidium (favoriet) of een ander massagetroep wil ook wel eens werken, en evt. na t werken kuhlgel (gewoon koelgel dus) gebruiken....
En natuurlijk niet overvragen of te lang met hetzelfde onderdeel doorgaan.....

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 23:42

Ik gebruik telkens na het werken Cools Liniment, dat is een soort vloeibare versie van tijgerbalsem in een fles, ik heb het nog wel iets verdund met water, maar hiermee masseer ik hem in op z'n spiervlaktes. Dit helpt om de spieren warm te houden en de kans op spierpijn of stijvigheid te verminderen.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 23:49

Ik doe dus helemaal niets met DC. Die staat gewoon te rommelen op stal of bij de andere veulens buiten. Ik vroeg het alleen maar om te zien wie er eigenlijk wat gebruikt! Bedankt voor de antwoordjes!! Haha!