Jullie advies gevraagd, welke deken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Jullie advies gevraagd, welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:22

In IDS zag ik een advertentie staan van Divoza die nu een deken actie hebben. En daardoor ben ik toch weer aan het twijfelen gegaan over welke deken ik moet kopen.
Twee dekens vielen me daar erg op:
Afbeelding
Deken Rambo Original (bst.nr.: 60020)
De beste en sterkste deken gemaakt van ripstop cordura. Extra diep model, hoog opgesneden hals. De speciale borstsluiting zorgt voor een optimale sluiting, hierdoor wordt de kans op drukkingen minimaal. Zeer stabiele deken die niet gaat schuiven of afglijden. Uitstekend vochtregulerend. 400 grams thermofiberfill vulling.
Nu van 193.95 voor:
Euro 172.61 - NLG 380.39

Afbeelding
Pagony Ultra (bst.nr.: 60061)
Absolute topdeken! Uniek door zijn 550-grams thermo hollow fiberfill, dus extra dik en warm. Optimale luchtcirculatie, en daarom geen transpiratieproblemen. Vervaardigd van 840D nylon ribstop, dus extreem sterk en scheurvast. Voorzien van staartflap.
Nu van 77.53 voor:
Euro 69.00 - NLG 152.06

Nu wil ik voor mijn paard een echt warme deken omdat hij zo'n kou-kleum is en aangezien ik de laatste tijd al genoeg kosten heb gemaakt lonkt die Pagony deken natuurlijk heel erg. Als ik de advertentie lees zit er niet veel verschil tussen beiden dekens behalve het prijskaartje .
Helaas zit Divoza niet echt bij me om de hoek en een deken laten bezorgen en dan weer retourneren kost me toch de verzendkosten Scheve mond . Wat vinden jullie gokje wagen en de Pagony proberen of gaan voor een Rambo [of Bucas want die verkoopt de ruitersportzaak hier in de buurt]
Ik twijfel nog eventjes verder Knipoog

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 21:21

Ik heb wel een Pagony, met loopsplit, die bevalt mij prima.
Maar kijk hoe die op de foto op dat paard ligt. Je ziet dat het "trekt" rond de schouder.

Nu ligt het er aan wat voor paard je hebt. Een vrij breed gebouwd paard zal dit deken denk ik niet goed passen.

Verschil in prijs is groot, mijn Pagony gaat nu de 4e winter in en "doet" het prima. Maar alles wat ik over Rambo hoor/lees, het is wel zeer goede kwaliteit!
Daarin tegen kan je weer twee Pagonys kopen, voor de prijs van 1 Rambo...

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 21:53

Mijn paard heeft ook een pagony gehad, maar die was na 2 weken weidegang al helemaal uitgescheurd. Dus het ligt eraan, of je een beetje "net" paard hebt!!! voor mij nu alleen nog maar Rambo!!!!( Dan maar wat duurder, maar als je 5 jaar doet met een rambo, terwijl je elk jaar een nieuwe pagony moet kopen....)

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 00:16

Ik vind zelf de pasvorm van de Pagony dekens niet echt geweldig maar het prijsverschil is wel enorm.

Toch ga ik zelf voor een duurdere deken met goede pasvorm, want de laatste deken die ik had heeft ervoor gezorgd dat Fitz nu witte plekken op zijn schoft heeft. Extreme duivel

Ik zou in jouw geval toch de Rambo of misschien zelfs nog beter de Bucas gaan. Daar heb je weer jaren plezier van.
Vaak blijkt goedkoop toch duurkoop te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 00:46

Ik heb die bovenste Rambo gehad, na 2 seizoenen begon hij te lekken op de naden, dze kreeg ik ook niet meer goed waterdicht.
Nu heb ik de Rambo turn-out, na 4 seizoen zijn ze nog niet lek omdat er geen naden in zitten.
Als je paard buiten wilt zetten met de deken zou ik er op letten dat er geen naden in zitten.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 08:12

Ilandra, die bovenste Rambo is ook niet waterdicht!!!! Alleen de dekens zonder naden van Rambo zijn waterdicht......

Jippie, ook ik heb alleen maar goede ervaringen met Rambo. De Pagony was na vier weten op de schouder kapot gescheurd en trok scheef. De oudste Rambo, the original, heb ik 5 jaar en ziet en nog steeds uit als nieuw en ik was hem maar eens per jaar. De ongevoerde Rambo heb ik al 6 jaar en is ook nog steeds perfect. Daar kan een Pagony niet tegenop.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 08:35

In jouw geval zou ik gewoon voor de Bucas gaan. Je kunt hem in de buurt halen en makkelijk terugbrengen als ie niet past. Bestel je de Rambo, dan moet je hem weer helemaal terugsturen als ie niet goed ligt.
Die Pagony zou ik - gezien de reacties hier over de pasvorm - maar uit je hoofd zetten.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 08:59

Er wordt gezegd dat de nieuwe dekens van Pagony (de ultra dus en de tiger geloof ik) een veel betere pasvorm hebben.
Ikzelf ga t proberen maar twijfel tussen de ultra en de tiger.
Het is maar wat je wilt denk ik. Tuurlijk is de rambo en een bucas beter, maar daar betaal je ook voor toch..?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 09:20

Na diverse keren mijn neus aan goedkopere merken gestoten te hebben Haha! , heb ik mij voorgenomen om voortaan alleen nog maar Rambo/Rhino of Bucas dekens te kopen, zowel voor de buitendekens die van deze merken gegarandeerd waterdicht zijn, als de staldekens die van andere merken toch nooit echt goed liggen. Of ze schuiven naar achteren, of naar voren of naar opzij, of ze geven schuurplekken etc. etc. Maar ik geef toe, de verleiding is groot als je het prijsverschil ziet en je eens vrij krap bij kas zit (bij mij aaaaaaaaallltttijd..... Haha! )

Vorig jaar heb ik wel een onderdeken van Pagony gekocht, kostte toen iets van 80 gulden of zo, dat vond ik de gok wel waard. Bleek een prima ding trouwens! Qua pasvorm op de schouders is er wel wat op aan te merken, maar hij belemmert niet echt in beweging.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 09:34

Beste Jippie, jij weet het heus wel...pagony blijft een b-keus...je wilt heus wel veel liever die Rambo kopen, waarvan je zeker weet dat die goed past en je vele jaren probleemloos kan gebruiken.

Bedenk, de pagony lijkt heel voordelig...maar 70 euro is nog steeds een boel geld als de deken slecht blijkt.

Overigens: hoe meer grams vulling in de deken, betenkt nog niet dat de deken dan ook echt net zoveel warmer is....dat is een fabeltje. de samenstelling van de gebruikte materialen en de pasvorm zijn minstens zo belangrijk.

Ik ging voor de Rambo, of de Bucas (= vergelijkbaar, maar met stroever binnenwerk...eerder schuurplekken?). Goed alternatief en soms minder duur zijn de dekens van BR...

ik moet hier en nu wel bekennen dat ik vorige week weer eens een pagonydeken heb gekocht, een 'de-luxe' voor een euro of 34....was echt goedkoop, en Naz zei dat die goed was, vandaar.... Knipoog

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 10:20

Voor Hicky hadden wij ook altijd een Pagony. Toen ze twee was, had ze die deken al op 's winters, en toen ze tien of elf was, hadden we een nieuwe gekocht. Die van ons was dus best een goede kwaliteit vind ik. Op een gegeven moment was hij verkleurd van Bordeaux naar Roze Haha!
Nou nog steeds loopt er een manege paard met haar deken.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 11:21

hollow fiberfill is wel echt warmer dan gewone fiberfill (holle vezel die meer warmte vasthoudt). Maar verder meot ik met iedereen hier mee gaan: goedkoop is bij Pagony vaak duurkoop. Beter 1 x iets goeds dan halverwege de winetr een nieuwe deken moeten kopen!

Ikzelf denk aan de nieuwe Anky in Aubergine-kleur Kwijl

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 11:32

Ik heb net gehoord in de ruitersportzaak dat de Bucas de warmte goed vast houdt.
Daarbij is hij ook nog eens waterdicht, wat bij deze dekens niet 't geval is geloof ik?
Of doe je er een regendeken overheen?

Cerise heeft net als jouw paard een dunne vacht, en heeft van de Bucas regendeken, met de dunne voering, geen schuurplekken gehad, hij lag super. Ze heeft wel een hoge schoft en is nogal iel gebouwd, dus ik was bang dat haar vacht eronder zou lijden, maar niet dus.

Ook is de Bucas erg sterk en heeft ze uitgebreid liggen rollen enz., allemaal geen punt. Verder goede loopsplitten en bilkoorden etc.
In deze winter gaat er gewoon een onderdeken onder, ze is niet zo'n koukleum en de dunne Bucas leg ik dus niet nu al op, maar iets later wanneer 't iets kouder is.

Mijn vriendin echter heeft een paard die heel snel een dikke vacht krijgt, en zij begint nu al met een dunne deken op te leggen, dus zij heeft wel een winterdeken met wat extra nodig. Het verschilt wel per paard..
Succes met beslissen! Knipoog