geschikte leeftijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 20:39

Onze pony is nu 3 jaar en 2 maanden. Het is een welsh. Mag ik haar nu al onder het zadel beginnen rijden? Waaraan kan je zien dat een paard daar klaar voor is?
Ik heb er vandaag stiekem heel eventjes opgezeten... leeeeuuuuk!!! Ze bleef gewoon staan (met zadeltje Knipoog ). Maar ik wil haar zeker niet overbelasten, dus... zou ik nog even wachten? Hoe lang?

Femke
[img]../upload/313/joachim_016.jpg[/img]


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 20:51

Maar ze loopt al vlot mee met het koetsje hoor, ik denk niet dat er zoveel problemen zullen zijn.
Als ze aangespannen loopt, kan ze wel kiezen of ze trekt of niet. Het gewicht komt eigenlijk allemaal op de moeder terecht, in het begin trekt zij mee, maar naar het eige toe laat ze alles aan Mammie over Lovers . We doen dan kleine wandelingetjes. Ik wil vooral haar rug sparen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 21:16

Ik weeg 43kg (geloof ik) en mijn pony is ruim 1m20. Zou dat te klein zijn? Ik durf haar ook niet over te laten aan een jongetje dat bij ons leert rijden, want dat zou niet echt verantwoord zijn (niet echt veel rijervaring...)
Toen ik er vandaag eventjes op zat, gaf ze geen kik, maar dat zegt nu ook weer niet zo veel.
Ik heb vandaag op een paardenmarkt veel kleinere pony's gezeien met zwaardere ruitertjes. (darmee dat ik de moed kreeg om er toch eventjes op te gaan zitten Knipoog )

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 21:42

Help ja!!!! Daar zeg je zo wat. Je hebt helemaal gelijk *LOL* maarre... wat is nu goed?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 21:52

hihi, ik verheug me er al op. ik heb wel nog niet gestapt. Bedankt voor de hulp. Ik ga zeker het eerste half jaar nog heel rustig aan doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, ComscoreBot en 35 bezoekers