shetlander verhuren/uitlenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-01 13:10

zit weer (of nog steeds) te brainstormen.
Stel nou dat ik er een paardje bij koop, en dat ik niet genoeg tijd voor Honey zou hebben (stel he), dan zou een optie zijn om haar te verhuren/uit te lenen.
Hoe gaat dit in zijn werk? En zou er animo voor zijn?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 13:17

Je kan een verzorgmeisje voor haar zoeken. Genoeg die dat willen hoor! Echt waar, daar kun je van op aan!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 14:01

suzanne heeft/had dat toch ook voor phoebe? die had 2 meisje die haar op vaste dagen reden en een klein bedrag meebetalen.
als je echt wil verhuren of uitlenen dat daar ook aan vast zit dat je niet de hele tijd op de vingers kijkt en dat ze dus voor de volledige tijd (dus een hele maand) van hun is en je je er niet mee moet bemoeien (kan je dat?)
misschien is een bijrijder dan leuker kunnen jullie het samen doen en is ze ook een paar daagjes van de week helemaal van jou.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 14:10

Ja hoor, zijn vast genoeg belangstellenden voor. Meiden die nog geen eigen pony mogen bijvoorbeeld en die eens uit willen proberen hoe het is om een 'eigen' pony te hebben.

Je kunt het zo regelen dat de pony overal voor gebruikt mag worden (mits verantwoord natuurlijk) en dat degene die er op rijd dan alle onderhoudskosten heeft. Zo doe ik het op het moment ook. Diegene heeft dan dus het voordeel van niet te betalen aanschafkosten voor een pony maar wel alle voordelen ervan. En voor jou kan het ook een oplossing zijn. Regel dan wel alles goed met de verzekeringen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 15:37

Ja hoor Stef, er zijn er genoeg die willen de stallen uitmesten in ruil voor rijden, net als die meiden met de pony die bij Pie staat eigenlijk, en die komen wel drie keer per week rijden of vaker.
Mocht je dus daar ooit toe overgaan, dan is het voor Honey geen probleem hoor. Die bijzondere band tussen jullie zal nooit vervagen, en ondertussen heeft Honey af en toe afleiding dankzij een verzorgster en kan ze haar energie kwijt.
Dagdroom maar ff lekker verder, zeker weten dat je er uit komt!
Groetjes, Dorine.

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 16:14

dat hebben kinderen vaker huisarrest ten koste van hun verzorgpony *LOL*
mail met of een reactie vragend of een andere verzorgster zoekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 18:44

Denk je dat je het aan kunt zien, als anderen met jouw pony aan de slag gaan? Want als je Hon verhuurt, dan heeft de huurder dus ook het recht om net te doen alsof het paardje van hem/haar is, en jouw rechten worden een stuk minder....
Is een andere pony erbij je dat waard?

Sonja

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 17:14

He Stef!
Dat soort dingen zit ik nou ook steeds te bedenken. Ik vind Beau (Shet) een schatje en vond het nooit een probleem dat hij zo klein is maar de laatste tijd krijg ik toch wel veel zin in een eigen grote rijpony. Dat komt vooral door Pjelk ( Fjord die ik verzorg) waarmee het rijden heel leuk gaat de laatste tijd.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 10:19

Citaat:
Op 2001-06-04 18:44, schreef Sonja:
Denk je dat je het aan kunt zien, als anderen met jouw pony aan de slag gaan? Want als je Hon verhuurt, dan heeft de huurder dus ook het recht om net te doen alsof het paardje van hem/haar is, en jouw rechten worden een stuk minder....
Is een andere pony erbij je dat waard?

Ik sluit me helemaal bij bovenstaand aan. Ik vind dat je voor je zelf op een rijtje moet zetten wat je nu precies wil. Ik heb al een keer van je vernomen dat Hon verkopen geen optie zou zijn, maar ik vind het niet eerlijk om haar dan maar zolang uit handen te geven. Dan is het zowel voor Hon als jezelf eerlijker om een heel liefdevol adres te zoeken waar je haar naar toe zou willen verkopen...

Groetjes Suzanne

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 13:12

Mmmzzz da zou ik nooit kunnen...
En mijn kleine Pink zou zoiezo voorgaan op een evt groter rijpaard.

Groetjes Kim

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 13:17

Wat wil je erbij gaan kopen dan? paard? pony?