zit weer te brainstormen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-01 00:17

Ondanks dat ik verschrikkelijk veel van mijn meiske hou, is zoals jullie weten de drang naar iets groters heel groot. Maar, niet groot genoeg om haar te verkopen.
Ik rij heerlijk op haar, maar ik realiseer me dondersgoed dat ik te lang voor haar ben, en met sommige dingen (springen bijv.) wordt ik daarmee geconfronteerd.
Financieel zou ik 2 paarden aan kunnen. Qua tijd ook, maar.......
Ik ben bang dat er 1 toch lieveling wordt, en meer aandacht krijgt dan de andere.
Wie van jullie heeft meerdere eigen paarden, en hoe ervaren jullie dat?

Let op: Ik zit enkel te brainstormen, niemand zegt dat ik binnen een week een grotere wil hebben

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 00:25

als je zeker weet dat je t financieel aankan (dus ook over een paar maanden, je weet hoe snel iets kan veranderen) zou ik het in jou geval wel doen. Je loopt er al heel lang mee (in oktober had je het er al over) dus je wil t wel graag.
Als je denkt dat je de een meer aandaht zal geven dan dat andere kan best maar je bent er tenslotte zelf bij. en ze staan nu in een groep (neem aan dat je 'de andere' ook daar wil zetten) daar krijgen ze genoeg aandacht van andere paarden zodat het niet al te erg wordt kwa verwaarlozing. maar ik denk niet dat t zo'n vaart loopt zijn genoeg mensen met meerdere paardjes die de een niet voortrekken. dus zou t gewoon doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 00:26

Je krijgt toch wel een beetje voorkeur, maar da's niet zo'n ramp. In de tijd dat ik meer dan 1 paard te rijden heb gehad, heb ik er altijd 1 van mezelf gehad, en dan 1 van een ander. Over die van een ander beslis je niet zelf wanneer hij weggaat, dus daar hecht je je dan gewoon minder aan. Op dit moment staat Nescio echt nummer 1. In verzorging enzo natuurlijk niet, uitmesten moet je toch en voeren is voeren, da's logisch. Maar qua rijden en toiletteren en dat soort dingetjes: hij gaat altijd voor. Als er dan nog tijd over is, is de andere ook nog aan de beurt, maar dat lukt me gewoon niet alle dagen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 00:29

Ik zou het wel doen als ik jou was denk ik.
Je kunt dan toch wat meer dingen doen, omdat je pony en jij dan qua maat beter bij elkaar passen.
Maar dan kun je toch ook iemand zoeken die je kleinere pony rijdt, bijvoorbeeld samen buitenritten maken.
Krijgt ze beweging en je hoeft haar niet weg te doen. Enneuhhh knuffelen kost haast geen tijd hoor. Knipoog

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 08:55

Tja, bij ons is het een beetje uit de hand gelopen. We begonnen met een bejaarde New Forester en toen we gingen verhuizen en zat ruimte aan huis hadden volgde er jonge pony. Nu we weer verhuisd zijn en enorm veel ruimte hebben hebben we inmiddels een kleine kudde. We kunnen nou eenmaal geen nee zeggen tegen "zielige ponietjes". Zo hebben we er al twee gratis gekregen en ik heb een tijdje terug een volbloed gekocht die kreupel was etc. Verder nog pensionpaarden. Ik ben op alle paarden even gek, maar natuurlijk heb ik wel een favoriet, mijn allereerste (nu zwaar)bejaarde pony van inmiddels 31. Maar eigenlijk moet je het een beetje zien als kinderen. Ik bedoel, als je bv. 3 kids krijgt dan houd je toch ook van allemaal evenveel?

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 10:39

Ik heb 7 jaar gereden op Snoops, een hele gave D pony. Door omstandigheden kon ik niet meer op haar rijden. Snoop was altijd mijn lieveling, geen enkele pony was zo gaaf als haar.
Maar: toen ging ik werken op texel en kwam daar adventure tegen. Ik heb hem gekocht en nu staan eddie en snoop lekker samen in de wei. Het zijn twee heel verschillende paarden, maar ik vind ze allebei super. Ik dacht eerst ook dat ik nooit meer zo'n leuk paard als snoop zou vinden, maar dus wel! Ik heb geen voorkeur of lievelingetje ofzo. Ze zijn allebei heel verschillend en hebben allebei leuke en minder leuke dingetjes.
Het is wel zo dat snoop een 'speciaal' plekje in mijn hart heeft, gewoon omdat wij veel hebben meegemaakt en ik haar gewoon veel beter ken. Maar ik hou van allebei evenveel!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 10:52

Ik had 2 paarden, maar zolang je tijd genoeg hebt komt geen van beiden iets te kort hoor. Ok je zal waarschijnlijk voor een van de 2 een zwak hebben, waarschijnlijk honey omdat je die nu eenmaal al veel langer hebt, en het gewoon echt jou paardje is, maar dat is geen probleem.
Maar hoe zit het dan met het veulen van honey, die wilde je toch ook houden, dan heb je er al 3.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-01 13:11

het is in iedergeval zo dat ALS hon drachtig is, dat er geen een bij komt voor het veulen geboren is. Dan zullen we kijken wat we met het veulen doen

kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 16:32

ik heb wel een voorkeur, maar eigenlijk hebben ze alledrie wel iets. Met het Z2 paard ben ik al zover gekomen, die van 3 leer ik alles zelf en die L loopt is zo'n schatje. Ze stralen alledrie wel in iets uit. Nou is er van de 3 maar 1 100% van mij, maar ik kan niet zeggen dat ik die daarom het leukst vind. Op sommige dagen vind ik ze alledrie geweldig en er zijn ook dagen dat dat bij alledrie absoluut niet zo is.
Dit is net zo'n soort discussies als die ouders wel eens voeren, of ze geen voorkeur hebben voor een van hun kinderen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 17:55

Tsja, ik heb eens ff mee zitten brainstormen...en ik ben het inderdaad met de meeste eens dat je van 2 verschillende paarden ongetwijfeld net zoveel kan houden hoor Stef! En als je inderdaad besluit om er een leuke E-pony (bijvoorbeeld) bij te nemen dan kan je misschien wel een leuk meisje of jongetje vinden die wel al die leuke dingen kan doen met Honey waar je zelf toch te groot voor bent, vindt Hon vast ook wel leuk, en wie weet kunnen "jullie" (als het zo zou lopen dus Knipoog) dan gezellig samen naar buiten met de knollies. Haha! Zo kan Honey mooi van jou blijven maar komt ze geen beweging tekort en houd je er gelijk een beetje toezicht op...ideetje??? Verward Haha! Haha! Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-06-04 17:56 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-06-04 17:57 ]</font>