[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MHS
Berichten: 149
Geregistreerd: 26-09-12

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:15

heel binnenkort krijgen wij de SMHN slowfeeder hooinetten in de collectie, verschillende maten (van kleine die je in de trailer kan gebruiken tot hele grote waar je grote ronde balen in kwijt kan) met een maas van 3x3.
kwalitatief echt super, komen deze week binnen dus hou de site in de gaten!

LisaIts264

Berichten: 49
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:58

ik ben vorige week bij de lidl geweest, een vriendin gaf mij de tip een aanhangwagennet te kopen.

ideaal! kleine gaatjes en erg sterk!
en dat voor 10 euro.. er gaan zo 4/5 plakken hooi in!

het enige is dat je hem aan de zijkant even moet dichtknopen.

heb het zelf met stro touwtjes gedaan.. haha ook erg sterk.

MHS
Berichten: 149
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:41

Ze zijn binnen de slowfeeders *\o/* *\o/*
Heb ze al in gebruik en ben er erg over te spreken :j
Zie de website voor foto's er verdere info.

Of kijk op www.slowfeeding.com voor uitgebreide info

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:58

Kun je aangeven wat het kwaliteitsverschil is met de PP knooploze netten, 3 cm maaswijdte en 4mm touwdikte?
En wat het prijsverschil is, de netten die ik bestel zitten rond de 8 euro per vierkante meter (niet omzoomd).
Mag ook per PB.

Ik heb in zoverre interesse dat de "beste" kwaliteitsnetten tot dusver ook redelijk snel gesloopt worden. Maar dan zal de prijs doorslaggevend zijn of ik het een kans geef. Ik overweeg nu eerder goedkopere netten die ik gewoon geregeld vervang in plaats van dure netten repareren met hooitouwtjes.
Laatst bijgewerkt door Grit op 15-03-13 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MHS
Berichten: 149
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:07

Grit sorry ik wist niet dat het niet mag :o
Er zijn nog duurdere en betere uit zweden te koop die worden verkocht met Garantie
Maar voordat ik dat allemaal niet mag plaatsen trek ik me maar terug :o

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:12

Net mijn bericht aangepast voor ik jouw nieuwe bericht weer las.
Van mij mag je alles plaatsen. Het is interessant voor degene die op zoek zijn naar goede netten. Maar het blijft natuurlijk een soort van sluipreclame, aangezien dit je enige berichten zijn in dit topic.

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:25

Het is toch handig om ervaringen te lezen qua netten en waar te koop .
Voorkomt iig dat andere onnodig geld uitgeven aan netten die binnen een zucht en vloek stuk zijn .
Ik heb er een via een bokker . Groot net en sinds half september elke dag in gebruik door 4 paarden.
Ene kant is groen met iets grotere maaswijdte denk 3, 5 x 3, 5 andere kant is zwart met een maaswijdte van ca 2, 5 x 2, 5 .
Werkt erg fijn en net is nog helemaal in orde .
Weet niet waar hij orgineel vandaan komt .

NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:00

Even mijn nieuwe slowfeeder showen :)
Ik had eerst deze: http://i1282.photobucket.com/albums/a52 ... 161747.jpg

Wilde hem toch graag vervangen voor iets stevigers, dus heb nu deze slowfeeder gemaakt :)

Afbeelding

En deze heeft hij nu achterin zijn paddock, zodat hij ook een eetplekje uit de wind/zon heeft.

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:26

Mooi stevig ding, maar die hoekjes erboven op zou ik er toch af willen hebben. Daar kunnen ze zich lelijk aan stoten.

NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:51

Die hoekjes zijn gelukkig totaal niet scherp. Wilde er misschien wel iets met schuimrubber omheen doen, maar haal ze er liever niet af omdat er dan wel scherpe randjes komen..

Heb er ook nog over getwijfeld maar er toch voor gekozen ze te laten zitten.

Lynn_Nikita

Berichten: 25455
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:53

en uitkijken als er ooit 1 met halster staat, er steken ook wat dingen uit, heb ik nare ervaringen mee paard dood door ophanging

NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:09

Frits heeft bijna nooit zijn halster om. En het halster dat hij heeft is een fieldsafe halster :j

Had ik sowieso al aangeschaft omdat ik dat sowieso veiliger vind.

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:28

Die gitterboxen zijn wel leuk voor hooi inderdaad :j

En fijn zo'n beschut plekje +:)+

Om toch even te mekkeren (het blijft bokt, en wie weet heb je er wat aan :P ) die hoekjes zouden er bij mij ook af gaan, als ze een keer hun hoofd opzij gooien of een plekje zoeken om te "jeuken" en dan met hun oog daar tegenaan komen :=

En het lijkt alsof je er geplastificeerd gaas op hebt liggen? Dat zou mijn keuze ook niet zijn i.v.m. stukjes plastic die ze binnen kunnen krijgen, en slijtage van de tanden erop.

En ik ben benieuwd hoe lang de rietschermen het houden, hier zou het geen week staan denk ik, misschien dat het een kans maakt met flink schrikdraad erlangs zodat de paarden er niet tegenaan kunnen gaan staan duwen :P

Maar misschien zit ik te zeiken en heb je daar allemaal al een oplossing voor, je bent lekker bezig in ieder geval +:)+

Joline_

Berichten: 3918
Geregistreerd: 06-09-06

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:02

Ik ben bezig met het maken van een slowfeeder voor in stal. Nu vraag ik me af hoe ik het beste dat 'rooster' kan maken. Mensen die mij tips/ideeen kunnen geven?

Jasia

Berichten: 6754
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:15

Wat een leuke dingen komen er weer voorbij!

Zelf heb ik heel simpel vier netten van de Epplejeck hangen.
En twee van rechthoekige netten met mazen van 3 x 3 cm.
De ene hangt buiten, heb daaronder rubberen matten liggen. Deze is helaas al wel voor een deel kapot.
Ondanks dat toch een tweede gekocht en in de stal opgehangen, deze is tot nu toe nog helemaal heel :D

Eerst had ik ze opgehangen zoals Pmarena in een filmpje heeft staan, aan isolatoren.. Maar die hadden mijn paarden ook binnen no-time kapot. Nu heb ik er een stevige draad doorheen gespannen, daar maak ik het net dan mee dicht/vast.. Tot nu toe heeft mijn monstertje daar nog niks op gevonden :))

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:38

Ik heb de netten van epplejeck met een klip aan een ring hangen buiten in de paddock en dan rubber matten er onder, gaat tot nu toe prima!

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:38

Heb via bokt hay buckets gekocht . Ben heel benieuwd ! Vriendin van me gebruikt ze ook maar dan zelf gemaakt van mini regentonnetjes .

Kaspar

Berichten: 4018
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: Op een plek onder de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:33

Ik wil hier even een vraag stellen.
Mijn fries en amha eten momenteel uit een groot net van heunetze.de. Om een of andere reden lukt het ze die netten binnen korte tijd te slopen. Dan zijn er opeens een paar mazen doorgeknaagt en zit er een enorm gat in. Daarnaast loopt de amha er graag zijn staat aan te schuren, en daar ben ik dus ook niet zo blij mee. En de eethouding is schuin, waar mijn fries last van lijkt te hebben.

Nu wil ik dus graag iets van een hooibak met rooster. Alleen zit ik met het volgende probleem. De amha is niet zo groot en moet wel over de rand van de bak kunnen, voor de fries moet de bak weer niet te laag zijn.

Wat zou een geschikte oplossing zijn?

De paarden lopen het hele jaar door samen. Apart voeren is geen mogelijkheid.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:36

Ik heb een fruitkist in het land staan. Die schotjes aan de zijkant zijn per stuk 30 cm hoger, en kun je dus zo hoog of laag maken als je wil. Ik heb 2 schotjes er opstaan, bak is dus 60 cm diep. Je kan ook 3 kanten 60 cm doen en 1 kant 30 cm bijvoorbeelbeeld.

Kaspar

Berichten: 4018
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: Op een plek onder de zon

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:40

Zo'n fruitkist is wel een idee. Daar had ik nog niet aan gedacht.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:41

Die kist van de foto hierboven is dan ook handig, want dan kun je ook één zijde lager laten.

Kaspar

Berichten: 4018
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: Op een plek onder de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:22

DubbelDun schreef:
Die kist van de foto hierboven is dan ook handig, want dan kun je ook één zijde lager laten.

Ik ben niet zo happig op het gebruik van staalkisten, omdat in de winter met vorst hier de lippen aan vast kunnen vriezen.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:30

Kan ik me iets bij indenken, alleen denk ik niet dat ze hun tanden in het metaal gaan zetten terwijl er hooi in de bak ligt :D
De randen zou je evt kunnen omkleden met iets rubber-achtigs.

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:26

Plus dat je het net van net maakt en niet van staal . Ze zullen maar 1 x proberen van opzij te eten als het koud is ;-)

luzerne

Berichten: 247
Geregistreerd: 12-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:02

Hier worden de netten aangevallen door 3holigans , de netten hebben het zwaar te verduren.
Maaswijdte 3x3. En 3x4.5 in het begin de nodige frustratie omdat het eten te langzaam ging.
Maar ik merk dat er totaal geen voernijd is en er echt gegeten word naar behoefte.
Er zit vaak nog hooi in het net als ik bij ga vullen..
Weinig hooi verlies.. Netten hangen boven een verharde ondergrond, waardoor de hoeven automatisch slijten...dat is mooi meegenomen!
Netten komen van hooinet.nl