Stal Mair borstelframe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Stal Mair borstelframe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 14:55

Ik denk er over om die aan te schaffen want Fuego kan zo lekker rossen tegen alles en wordt daar niet mooier van.
Wie heeft er ervaring mee??

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 17:14

Ik heb zelf zoiets gemaakt , en hij zit telkens vol met lange witte haren , terwijl er aan haar manen en staart niks te zien is Lachen

Succes dus !!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 17:20

Hoe heb je dan gefabriceerd???? Haha! Verward

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 17:48

Gewoon , 2 van die harde houten borstels (bij Blokker ofzo) , zaten 2 gaten in om een steel aan te doen , vage borstel Haha!

Die achterkant wat in model geschaafd en op een lange , brede lat de 2 borstels in zo'n hoek gezet , 1 met een schuin blokje eronder , geheel schroeven & lijmen en je hebt precies hetzelfde als dat borstelframe in het krantje v/d Paardendrogist , alleen dan in hout en een heel stuk goedkoper Tong uitsteken

Rena vergist zich heeel soms nog wel hoor , dan heeft ze per ongeluk tegen haar rooie liksteen aangestaan Tong uitsteken

Maar die van mij heeft een perfecte staart & manen (behalve het stukje dat door haar weide-maatje weggeknaagd is Boos! ) en ik haal elke week even alle witte haren eruit , ze maakt er behoorlijk gebruik van blijkbaar.

Zie foto's bij ITP , aan de staart en manen zie je het niet af Lachen

carina

Berichten: 2785
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:33

Jaaaaah, Super dat ding. Je betaald er wat voor maar dan heb je ook wel wat. Carina heeft zomereczeem maar dankzij dat schuurframe heeft ze bijna al haar manen en staart nog!

Zelf maken zou ik niet zo gauw doen. Carina heeft het al voor elkaar gekregen om een hardhouten paal af te breken door te schuren. Zij heeft dat ijzeren frame echt nodig, maar ik weet natuurlijk niet hoe hard jou beessie ertegen gaat schuren Haha!

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 21:42

Is heel stevig hoor , gewoon 2 borstels aan een muur schroeven bij wijze van spreken , zie dat maar eens kapot te krijgen Lachen

Ik ben een doemdenker wat paarden & slopen betreft Tong uitsteken maar dit is vrijwel onverwoestbaar hoor.