Les willen geven maar zie geen mogelijkheid ;( papiertje

Moderators: SayaJones, Apple, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janski

Re: Les willen geven maar zie geen mogelijkheid ;( papiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 06:56

Papiertje heb je alleen nodig om de reden die kim zegt.
Je hebt vooral heel veel ervaring nodig en als je mensen goed les wil geven die ook wedstrijden rijden dan vind ik wedtrijd ervaring en een bepaald nuveau wel heel belangrijk.

Als instructeur moet je wel zelf weten hoe het moet en hoe het voelt. Als je zelf B/L niveau rijdt dan kan je mensen misschien het B door helpen maar dan houd het daarna op. Dan moeten je klanten weer een ander zoeken.

Ik zou zelf veel blijven lessen en eerst nog meer ervaring opdoen.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Janski

Re: Les willen geven maar zie geen mogelijkheid ;( papiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:46

Sja mijn mening is dan weer dat als je je paard fijn hebt angereden een ander er ook op wegrijd als de hulpen goed bevestigd zijn.
Oke het ene dier is heter lastiger, feller of gevoeliger dan de ander maar het is voor je zelf ook leerzaam om op die andere paarden te rijden. En alles is onder begeleiding je bent er zelf bij dus ja .. het hoor er nu een keer bij.

De mensen die deelenmen aan 1e fase Orun hebben allemaal een minimaal niveau met wedstrijden dus het zijn ook weer geen mensen die pas 1 jaar op een manege rijden ofzo.

Los daarvan vind ik ervaring van mijn instructeur belangrijker dan zijn papiertje.
Ik zal toch geen lesnemen van iemand die 3 jaar op zijn verzorgpony rijd bij wijze van spreken.

Ik vind het belangrijk dat een instructeur met verschillende paarden heeft gewerkt en op een redelijk niveau rijdt. Daarnaast vind ik het kunnen overbrengen, en de timing van de anwijzingen ook erg belangrijk. Iemand kan wel vreselijk veel weten en de sterren van de hemel hebben en alle instructie diploma's maar daarmee hoef ie het nog niet over te kunnen brengen.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie