Les willen geven maar zie geen mogelijkheid ;( papiertje

Moderators: SayaJones, Apple, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sas00

Les willen geven maar zie geen mogelijkheid ;( papiertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 18:52

Ik zou het zo graag -zoals vele- het een beetje willen maken in de paardenwereld...
Of eigenlijk een baan in de paardenwereld willen hebben.
Het liefst zou ik les willen geven in een manege ofzo, oké het verdient niet goed maar dan nog, het lijkt me zo leuk om dat te doen... desnoots alleen in de avond uurtjes.

Het vervelende is alleen waar beging je dan?
Zonder wedstrijd ervaring?
Als je paard niet "goed" is voor Deurne of de ORUN opleiding?
Oké, je paard verkopen zodat ik ook kan starten en met 1 van deze opleidingen kan beginnen maar dat kan ik echt niet over m'n hart verkrijgen Verdrietig
Een tweede erbij is financeel niet haalbaar en een paard van iemand anders in bruikleen heb ik vaker geprobeerd met advertentie's maar heeft nooit wat opgeleverd.
Zijn er dan echt geen andere manieren om zo'n papiertje te halen?
Of weet misschien iemand iets wat ik nog zou kunnen proberen?

sas00

Re: Les willen geven maar zie geen mogelijkheid ;( papiertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 09:54

gijsenkim schreef:
het papiertje heb je nodig voor de verzekering.............. dat is de enige reden.

Ik heb net de basiscursus afgerond en het stelt werkelijk geen reet voor.

De basiscursus kan TS wel gewoon doen overigens

Eerlijk gezegt dacht ik dat je met de basiscursus geen les mag geven maar dat dat meer was voor jezelf.
Daar moet ik dan maar eens wat meer info over aanvragen Knipoog

Pmarena
Homac heeft toch een site? Bloos
Ik ga er nog eens kijken en hopen dat er wat tussen staat Knipoog

Eerlijk gezegt durf ik ook niet zo goed te reageren op zulke advertentie's...
want, wie ben ik nou voor hun?
Geen papiertje en geen wedstrijd ervaring Verdrietig
Dat terwijl ik zeker aan kinderen goed kan uitleggen wat de bedoeling is volgens mij.

Vrijheid is beperkingen accepteren

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 16:43

Sonja schreef:
Het probleem zit er niet in dat jullie geen paard hebben voor een opleiding, maar dat jullie je uberhaupt niet georiënteerd hebben op de opleidingen! Anders zouden jullie weten waarvoor je wel en niet een paard nodig zou hebben en weat je met welk papiertje kunt/mag doen.

Onzintopic dus.

Ik ben inderdaad niet voor 100% georiënteerd...
vandaar dat ik dit topic ben begonnen.
Een beetje onzin dat je mij nog eens moest vertellen waarvoor ik dit topic ben begonnen. Clown

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-05 09:42

gomir schreef:
Ik wilde zelf graag de Orun doen, maar vind mijn paard te onbetrouwbaar om te gaan wisselen en als ik paarden van anderen te rijden heb zijn dat vrijwel altijd jonge dieren en die komen dus ook niet in aanmerking
Naast dat mijn paard niet zo fijn is voor vreemden, krijg ik trouwens ook al helemaal de kriebels bij het idee dat er één of andere stuntel met mijn beest moet gaan springen. Dier is loeivoorzichtig en wordt snel bang van een fout. Daarnaast springt hij nogal op zijn eigen manier(moeilijk uit te zitten) en kan hij gewoon heel lastig zijn, zeker als je hem een keer in zijn mond hebt gezeten onderweg...Kortom, geen Orun voor mij Knipoog

Als je graag de paarden in wil rollen kun je trouwens ook gewoon eens aankloppen bij een trainings- en/of handelsstal in de buurt Ja (of gewoon op een manege vragen of er mogelijkheden voor je zijn Ja )

Dat heb ik dus ook... inderdaad het idee dat er een of andere stuntel op mijn paard moet rijden.
Er zit echt geen kwaad in maar voor een hindernis zacht een tikje met de zweep en je kan het (als het in haar ogen niet rechtvaardig is) vergeten -dit is dan even een voorbeeld, mevrouw wordt laaiend als ze ook maar denkt niet rechtvaardig behandeld te worden- dit wordt meestal verkeerd begrepen door de ruiter en dan zijn de poppen weer aan het dansen.
Even voor de duidelijkheid: er kan gewoon met zweep gereden worden hoor Knipoog een tik geven kan ook> alleen op het goeie moment.

Maar goed, de papieren heb ik aangevraagd bij het KNHS en die heb ik vandaag of anders maandag binnen.
Het lijkt me erg leuk om te doen.
Moet alleen even kijken hoe dat nou precies zit met een paard meenemen... het hoeft niet elke week dacht ik, maar hoe vaak moet het dan?
Bedankt voor al jullie reacties OK dan!
En mocht ik me al gaan inschrijven dan horen jullie dat van me Haha!
Ik droom nu al weg Dromen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie