Wie is aansprakelijk (rijden met trailer) ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Wie is aansprakelijk (rijden met trailer) ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 08:24

Maroush schreef:
@ Zilly: de trailer komt volgens mij van stal Dijkshoorn. Enig idee toevallig of er dan een verzekering bij de trailer zit ?



Sorry hoor, snap het verhaal niet helemaal, maar iemand wil de trailer van Stal Dijkshoorn 'huren' om een paard naar de keuring te brengen, begrijp ik dat goed??

Die trailer is dus niet verzekerd en als daar iets mee gebeurt door toedoen van de bestuurder moet de schade verhaalt worden op de WA-verzekering van de auto.

Laat even weten of ik het verhaal goed begrepen heb Knipoog Haha!


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Wie is aansprakelijk (rijden met trailer) ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 08:53

Nee het paard blijft ten alle tijden de verantwoording van de eigenaar! (voor schade die bijv. het paard aan de trailer aanricht)
MAAR indien er dus een ongeluk gebeurt is dat anders,
Indien er een ander tegen je aanknalt is die verantwoordelijk voor de schade, ook de schade aan het paard.

Bots je zelf ergens tegenaan is de bestuurder verantwoordelijk voor haar eigen rijgedrag en dus ook verantwoordelijk voor de schade, dus indien diegene niet All-risk is verzekerd moet je het persoonlijk op die persoon verhalen! Dat geld dus ook voor de schade aan het paard, je zal dan moeten kunnen aantonnen dat de bestuurder fouten heeft gemaakt en dat zo moeten aanvechten.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Wie is aansprakelijk (rijden met trailer) ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:04

Maroush schreef:
Moet ik de verzekering van Maroushah bellen Verward


Ik zou ze beide bellen, dus die van het paard en van de auto, dan weet je het tenminste zeker Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, xSCWx, YandexBot en 45 bezoekers