Verzekeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 17:08

Hebben jullie je paard verzekerd, zoja waar en waarvoor allemaal?
Kosten per jaar?

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:17


Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:00

ik heb hier thuis de boekjes liggen van interpolis en amev (gekregen op horseevent deurne), interpolis heb ik tot nu toe geloof ik de beste dingen over gehoord/gelezen

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:04

Ik heb hier een maand of wat geleden een topic over geopend. Er waren toen aardig wat reacties, het algemene beeld dat ik daaruit kreeg was dat Interpolis het interessants is. Daar betaal je minstens 40 euro per x of 20%; terwijl Amev en Fairmount (die laatste weet ik niet zeker) minstens 50 euro per x of 25% waren. Ook waren de ervaringen bij interpolis wel redelijk goed.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 18:15

Zie zoekfunctie snap ik nog steeds niet helemaal, vandaar dat ik maar een nieuw topic heb geopend.

Maar jullie verzekeren ook voor ziektekosten?

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:36

Ik hoop binnenkort een paard te kopen [als ik mijn droompaardje gevonden heb Haha!] en dan ben ik van plan het paard te verzekeren voor ziektekosten. Met de paarden die ik in het verleden verzorgt heb, heb ik van dicht bij meegemaakt hoe hoog de kosten op kunnen lopen als je paard iets krijgt; bij kreupelheid, koliek etc, moet de da vaak meerdere keren komen, laat staan als je naar Utrecht moet voor een behandeling.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:15

Javayo schreef:
Daar betaal je minstens 40 euro per x of 20%; terwijl Amev en Fairmount (die laatste weet ik niet zeker) minstens 50 euro per x of 25% waren


Dit begrijp ik niet helemaal. Ze berekenen een percentage van jouw verzekerde bedrag.. Verward

Interpolis kan interessant zijn, maar vind die regel van "dood binnen 48 uur na 1e symptomen van ziekte".. vind ik erg vreemd.
Dus sterft je paard de 3e dag.. pech!

panic

Berichten: 220
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:21

Ik heb pas mijn paard laten verzekeren bij interpolis omdat die het meeste dekt, en je dar maar 20% eigen risico heb, terwijl er bij de andere waar ik gekeken had je 25% eigen risico heb. De kosten zijn afhankelijk naar de waarde waar je je paard voor verzeker. Ik heb bij interpolis de uitgebreide verzekering en aangevuld met de veterinaire verzekering. kijk op,
http://www.interpolis.nl/product/reizen ... /index.asp

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 13:21

Ik denk dat ik gewoon maar eens offerte/informatie op ga vragen bij de verschillende verzekeringen.
Alvast bedankt iig.

panic

Berichten: 220
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:27

[/quote]

Dit begrijp ik niet helemaal. Ze berekenen een percentage van jouw verzekerde bedrag.. Verward

Interpolis kan interessant zijn, maar vind die regel van "dood binnen 48 uur na 1e symptomen van ziekte".. vind ik erg vreemd.
Dus sterft je paard de 3e dag.. pech![/quote]

Ja dat vond ik ook raar, maar het ging mij dan eigenlijk alleen echt om de ziektekosten. Want bij elke verzekeringsmaatschappij zit er wel een addertje onder het gras.
Zeker wat betreft uitbetalingen.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:32

Zie bijv ook bij Fairmont een lijst dierenartsen staan... zij spreken in de dekking over 'bevoegd dierenarts'. Mja, dat zijn er veel.. maar bedoelen ze daar hun eigen lijst mee?
Is toch handig te weten, hoever je moet gaan rijden met je paard, of van hoever de DA komt!?

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:37

k heb bierum www.agriver.nl dacht ik, 20%, maar in bepaalde klinieken 100%

hardi
Berichten: 681
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:38

Heb mijn paard verzekerd bij AMEV

Heb de uitgebreide verzekering + uitgebreide ziektekosten.
Je hebt 25% eigenrisico van de kosten min. van € 50,- per schadegeval.

De premie die je betaald hangt af van je verzekerde waarde.

Je kan meer info krijgen over deze verzekeringmaatschappij op www.amevhippo.nl.

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:54

ja bij amev hippo. ik betaal ongeveer 30,- per maand dan is hij voor 2500,- verzekerd met uitgebreide ziektekostendekking

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 23:21

Mijn paard was verzekerd bij Interpolis, maar daar kan je het paard na afkeur niet meer terugkopen. Dat vind ik een naar idee. Dus ik heb haar nu via Efo verzekerd. Fijne maatschappij, niet moeilijk met vergoeden, en 80% dekking in tegenstelling tot bijv Amev met 75%

Mylando
Berichten: 68
Geregistreerd: 14-01-05
Woonplaats: Ede

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:38

Dit heb ik gevonden bij inter polis

Wat gebeurt er met mijn paard als het wordt afgekeurd?

Wanneer uw paard is afgekeurd bespreken wij samen met u of het paard behouden blijft of dat het leven op een waardige manier beëindigd wordt. Wanneer het leven beëindigd wordt kunt u, na overleg met ons, kiezen voor euthanasie in plaats van slachten. Bij euthanasie wordt een restwaarde gelijkwaardig aan de slachtopbrengst op uw schade-uitkering in mindering gebracht. Als het paard geslacht wordt, wordt dat op één plaats in Nederland gedaan.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 10:45

Dat vind ik dus ook erg belangrijk.

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 11:30

Ik heb Zarina ook verzekerd bij Interpolis, simpelweg omdat zij de beste dekking hebben voor een lage premie. (in vergelijking met andere maatschappijen)

Marigold

Berichten: 12570
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:07

ik vraag me af he, als je je paard verzekerd bij interpolis, voor een uitgebreide paardenverzekering, plus een veterinaire verzekering, betekend dat dan in de praktijk dat je bijna altijd maar die 20% van de da rekening betaald??
want dat zou wel een uitkomst zijn dan hé!!
dan betaal je voor een pony van waarde 450 euro maar 200 euro per jaar en zijn de overige kosten nog een keer te overzien!
weet iemand hoe dat zit? of valt het in 'het echt' vaak tegen?

wat ik wel een nadeel vind is dat je paard maar tot de leeftijd van 22 verzekerd kan blijve.
en ook echt dat ze daar al zeggen dat in de toekomst een chip wellicht verplicht kan zijn voor de verzekeing...
terwijl ik daar juist zo op tegen ben.....

groetjes Loveblacky

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:16

Ik heb verzekerd bij Efo, kan je (gelukkig) nog geen ervaringen vertellen. Heb wel een beperkte ziektekostenverzekering erbij.

JenRocky
Berichten: 280
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: In de Polder

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:57

Ik heb niet zulke goede ervaringen met verzekeringen.

Vorige zomer is mijn Friese merrie overleden. Ze had een gescheurde miniscus. Maar omdat de DA haar eerst had onderzocht en we er zo wel een paar dagen over deden totdat we de oorzaak van haar pijn hadden gevonden, vond de verzekering het geen 'acute' dood. Het komt er dus op neer dat we er te lang over hadden gedaan met onderzoeken.
Heel ingewikkeld verhaal dus.
We verzekeren nu nog wel, maar eerst verzekerde we voor heel veel, nu niet meer. Vaak krijg je toch niet alles terug.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:35

Ik niet het is goedkoper om elke maand een tientje apart te zetten dan een verzekering af te sluiten de meeste paarden komen toch bijna nooit met de DA in aanraking.

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:49

heb mijn paardje verzekerd voor alles , uitgebreid
bij amev hippo
betaal geloof ik rond de 330 per jaar.
( heb haar voor 2300 verzekerd )

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 11:42

Citaat:
Ik niet het is goedkoper om elke maand een tientje apart te zetten dan een verzekering af te sluiten de meeste paarden komen toch bijna nooit met de DA in aanraking.


Behalve mijn brokkenpiloot dan zeker? Een verzekering afsluiten voor mijn merrie is de beste beslissing die ik de afgelopen jaren heb genomen Knipoog Mijn merrie heeft de afgelopen 1,5 jaar zoveel gehad dat ik mijn jaarpremie er al wel 3 x uit heb! Met een tientje per maand opzij leggen had ik er echt niet mee gekomen Knipoog

Citaat:
ik vraag me af he, als je je paard verzekerd bij interpolis, voor een uitgebreide paardenverzekering, plus een veterinaire verzekering, betekend dat dan in de praktijk dat je bijna altijd maar die 20% van de da rekening betaald??


Nee, je hebt een eigen risico van 20% over de door hen vergoede kosten. Er zijn een aantal dingen die niet vergoed worden als bv. verdovingen, va-reiskosten etc. Dit soort zaken worden eerst van de factuur afgehaald en komen dus totaal voor jouw rekening. Over de overgebleven kosten betaal je dus ook nog 20% eigen risico

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:05

Ik heb het even nagevraagd bij Interpolis en je kunt je paard WEL terug kopen bij volledige afkeuring hoor.
En dat '48 uur na gebeurtenis of eerste ziekteverschijnselen' is ook een beetje vreemd, maar zo heeft elke verzekering wel wat. Maar als je paard na 48 uur overlijd, dan krijg je ook je geld heus wel uitgekeerd hoor, denk ik. Het gaat hier om extreme ziektes, of hele erge koliek, dan zijn ze meestal wel binnen 2 dagen dood. (klinkt een beetje bot)
Maar de meeste sterfgevallen onder de paarden, dat is bij extreme gebeurtenissen, erge koliek of een vergifteging. Daar is die regel een beetje op gebasseerd denk ik.