paard in protest-wat te doen?

Moderators: SayaJones, Apple, Neonlight, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

missnynke

paard in protest-wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 09:00

ik heb nu ongeveer een maand een ruin, hartsikke leuk beesie, maar hij heeft 1 slechte gewoonte, als ik naast hem loop, en hij moet ergens heen waar hij niet zoveel zin in heeft(bijv. stal, of bak terwijlk zn vriendinnetje nog in de wei staat), hij loopt dan eerst braaf mee, maar plosteling gooit hij dan zn hoofd omhoog en loopt keihard achteruit. Ben er inmiddels achter dat ik alleen met halstertouw moet gaan lopen, maar toch vind ik het een vervelend trucje, hoe pak ik hem hierop aan?

missnynke

Re: paard in protest-wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 10:02

Zilly schreef:
Um ik begijp even niet wat je bedoeld met: "Ben er immiddels achter dat ik alleen met een halstertouw moet gaan lopen" Verward als je dat even uitlegt zal het makkelijker zijn je te helpen

mijn haflingers neem ik gewoon mee aan het halster, maar als je fluego aan het halster hebt, en hij doet zn hoofd in de lucht en gooit zich achteruit, dan vlieg je zowat mee door de lucht en heb je daarna een zeer pijnlijke hand.

dat met dat zweepje heeft geen zin, hij loopt heel braaf en sullig mee, tot hij zich bedenkt:tot hier en niet verder, en vliegt dan ineens achteruit, trekt je een eind mee en staat daarna weer rustig stil.
als je dan met een zweepje gaat zwaaien, gaat hij alleen maar meer achteruit lopen.

hij heeft gewoon door dat ie sterker is, gister heeft mn vriend geholpen en hebben we samen ons gewicht in de stijdt gezet, hij probeerde toen te gaan hangen, mn vriend heeft hem toen met de musketon van het halstertouw tegen zn kont gemept en toen liep hij wel weer braaf mee, en kon ik hem zo weer meenemen.
ik zat zelf al te denken een halstertouw om zn hoofd te doen, zodat hij veel druk voelt zodra hij achteruit spurt, of een longeerlijn om zn billen oid.

wie heeft tips?
Laatst bijgewerkt door missnynke op 20-04-05 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 10:20

ok dank jullie wel voor de tips, ik zal het eens proberen!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 10:30

Zilly schreef:
Ik zou inderdaad ook oppassen met de zweep, daar kan hij aardig van in paniek raken !!!

geeft niks, ik geef liever 1x een beste reis met de zweep, die indruk maakt, dan dat hij mij 10x meetrekt de lucht in. hij is niet bang, hij is gewoon dwars.
@blackwhite: hij loopt verder normaal aan een loshangende halstertouw met me mee.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 10:55

Margreet schreef:
Dat hij er een keer van schrikt is idd helemaal niet erg, maar het zou zonde zijn als je 'm los moet laten!

wat zou ik dan los moeten laten? het halstertouw als hij achteruit deinst?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie