paard in protest-wat te doen?

Moderators: SayaJones, Apple, Neonlight, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Black_White

Re: paard in protest-wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:09

Dat had ik met rijden (ben er inmiddels aardig vanaf) Het best is om gewoon rustig te blijven, loop gewoon, niet met het idee ow hij gaat zo weer, maar gewoon lopen. Blijf gweoon idere keer praten, niet van braaf, mar gwoon over iets anders, of zingen. Dan is de spanning er af, en blijft je paard ook rustiger.hou hem daarbij trouwens wel alert op jou. hij mag niet met andere dingen bezig zijn. Maar je moet het halster touw wel ontspannen laten als hij niets doet. Beetje moeilijk uit teleggen wat ik bedoel, maar uit eindelijk moet je het voelen.
Mijn vorige pony draaide zich altijd om als ik naar het weiland liep, wij hebben bij haar dan het halstertouw aan de rechterkant (als je aan de linkerkant loopt tenminste Haha!) vast gemaakt, en dan onder de kin aan de linker kant door het gaatje van het halster. Als je dan trekt, of als hij trekt, krijt hij ner even iets meer druk op zijn neus, waardoor hij eerder zal luisteren.Er overheen kan ook, maar vind ik zelf nog minder vriendelijk. Zorg erwel altijd voor, dat als hij braaf is, dat dan de druk van zijn neus weer weg is.

Een longeerlijn om zijn kont vind ik zelf niet echt eengoed idee, ik heb eerder het idee dat hij jullie te snel af wil zijn, voel je dat hij iets van plan is, zorgdan dat je net iets achter zijn hoofd loopt, zodat je de drijver bent (net als in een kudde).

Hold fast Sit sure
Saddlers Guild

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie