schoppen tegen stalwand voor aandacht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: schoppen tegen stalwand voor aandacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:39

Vragen om aandacht erna schreeuwen of terug op de muur slaan is bevestigen aandacht. negeren is enige oplossing zal niet meevallen.

Als je hem buiten zet bevestig je weer de vraag die hij stelt dit mag dus niet alleen doen wanneer hij niets doet.

En dd een graaskorf werkt goed.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS



UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:08

cha_mira schreef:
Kan je dit niet gebruiken?
http://www.ooteman.nl/stal-weide/op-sta ... guard?N=15

jammer dat er geen mogelijkheid is om een klein paddockje te maken voor zijn stal, had anders een goede oplossing geweest!


leuk ding maar zou ik niet zonder toezicht gaan gebruiken. Beetje gek doen en hij gaat er doorheen. Dit gebruik je als je bv voor de stal bezig bent.

Leuk dat mensen met een paddock beginnen maar dat is geen oplossing maar syptoom bestrijding. Paard is niet de baas dat ben jij dus JIj bepaalt wanneer hij naar buiten mag. Ze moeten nu eenmaal leren te wachten hoe lang dat nu eenmaal is.

Meeste lopen dit soort dingen uit de weg en daarom lopen er zoveel "gestoorde"paarden rond niemand houdt van aanpakken.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:19

Zammie schreef:
Nou Prisca, leg dan eens uit hoe jij dit probleem zou oplossen..


Zoals beschreven: negeren en vooral niet meegaan in gedrag van het paard. Schoppen en slaan betekend weglopen is het stil kom je terug enz... betekend zeer consequent zijn maar alles wat het apard verwacht juist niet doen. Weggaan zal het zelden maar je kan zo wel ongewenst gedrag corrigeren.
vele mensen gaan erna schreeuwen/slaan tegen de box of geven iets om ze bezig te houden en dat is juist wat ze willen aandacht of eten.

cha_mira schreef:
Prisca ik ga er vanuit dat TS haar paard kent, mijn paard zou je probleemloos hier in zijn stal kunnen houden. Het hangt af van het paard.


Ze zegt zelf dat het een schreeuw om aandacht is en daar geef ik mijn reactie op?.
Paard is uit een vertrouwde omgeving getrokken en mist schijnbaar vertrouwde geluiden van andere paarden. Hier zal hij aan moeten wennen of hij gaat erom vragen. Schijnbaar doet hij dus het 2de. Hij wil dat j e zo snel mogelijk naar hem toekomst omdat het dan stopt. Vraag om aandacht dus.


@ts
Een radio om at extra geluiden te hebben wil ook nog wel eens werken.

Hij staat in de tuin?. Hoe moet ik mij dat voorstellen in een woonwijk of boederij enz?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: divided, Geertema, Monody en 100 bezoekers