Hoe paard verkoeling geven op hete dagen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Hoe paard verkoeling geven op hete dagen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 14:56

Mijn paarden hebben het ontzettend warm de afgelopen dagen, net als waarschijnlijk duizenden andere paarden....
Graag wil ik wat voor ze doen, om het aangenamer te maken.

Met dit hete weer heb ik ze op het heetst van de dag binnen staan, maar daar is het ook erg warm. De paarden staan enrom te zweten.
Ik heb ze afgespoeld met koud water en het het overtollige water eraf getrokken met een zweetmes.

De deuren en raam van de stallen staan open, maar wind staat er niet, dus van enige verkoeling is geen sprake.

Hoe doen andere mensen dit?
Alle tips/adviezen zijn welkom.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:00

Is er niet ergens een plekje onder bomen? Daar is het meestal wat koeler dan in stal/ in de wei. Lastig he, die warmte! Wij hebben gelukkig 2 enorm koele stallen en een paddock die altijd in schaduw staat, daar zet ik ze dan maar. Inderdaad lekker afspoelen, tussen de achterbenen goed. Veel water aanbieden, veel meer kun je niet doen denk ik...

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 15:39

Nee, in het land is alleen op de vroege ochtend schaduw. De rest van de dag brandende zon...

Mijn minipaardjes lopen nu in de tuin, die wel grotendeels in de schaduw ligt.
Ja heel lastig, deze hitte.

heidibeauty

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: Nistelrode

Re: Hoe paard verkoeling geven op hete dagen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:43

Idd lekker afspoelen, wel opletten dat je ze niet te snel nat maakt want dat kan slecht zijn voor de spieren e.d. [van mega warm naar koud]
Er is helaas niet heel veel aan te doen denk ik..

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Hoe paard verkoeling geven op hete dagen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:01

ook ik heb vandaag alle paarden nat gemaakt, 1000 liter tank achterop de pick up en douchen maar, vinden ze heerlijk. water inderdaad heel even in de zon laten staan ivm de spieren + schrikreacties ;) .