Onderlappen voor onder bandage?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Onderlappen voor onder bandage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 17:52

Hoi,

Ik vroeg me af wat ik me voor moet stellen bij onderlappen voor onder bandages?

Is dat een zelf gemaakt stuk doek , of is dat iets wat je hier speciaal voor kan kopen.

Ik heb nog nooit bandages gebruikt en wil deze eigenlijk wel is graag gaan gebruiken ze liggen nu toch maar in de kast, dus wat kan ik het beste doen?

Dank je wel!

*LOL*
Annelies

noeska_m
Berichten: 165
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Avenhorn (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:57

je kan gewoon onderlappen bij de ruitersportzaak kopen, maar je kan ze ook zelf maken van een oude doek ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 18:00

Als je ze nog nooit gebruikt heb vraag dan een keer aan iemand die ze wel vaak gebruikt om uitleg.
Een te strakke/kneldende bandage kan grote problemen veroorzaken, maar een losse is ook vragen om ongelukken.

Als iemand het dan wil uitleggen, vraag je die ook ff om zijn/haar eigen onderlappen mee te nemen, dan weet je meteen hoe die eruit zien.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 18:24

oude wollen deken werkt ook goed. Ik heb zelf de onderlappen van Eskadron. die vind ik super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 19:34

Die Eskadrons zijn werkelijk super maar ook behoorlijk prijzig. Ik heb van die vilten onderlappen die je zelf op maat moet knippen. Werkt net zo goed en zijn niet zo kostbaar. Ik knip er ook altijd neus- en kaak beschermertjes van.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 20:13

moet je wel dat zachtere vilt hebben vind ik. die harde gaan snel drukken op de plek dat ze elkaar overlappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 20:30

ik heb die van eskadron! Vind ze van lengte wel erg groot en tor heeft nu niet direct korte beentjes maar het is soperkwaliteit!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 10:36

Zijn het elastische bandages of niet? je hoeft alleen maar onder elastische bandages onderlappen. Je kan een groot stuk vilt kopen (speciaal om onderlappen van te maken) en die op de goede maat knippen. Die zijn volgens mij ook het goedkoopste!!!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 10:38

ik heb ze ook die van eskadron errg fijne dingen knellen nooit!!, die vilten zijn altijd moeilijk mooi netjes om het been te krijgen...

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 14:02

In Bit heeft er laatst een artikel over bandages gestaan en daar werd aangeraden om onderlappen te knippen uit dweilen, omdat die het water (lees zweet) goed opnemen!
Ik heb zelf vilten onderlappen!

ludje
Berichten: 80
Geregistreerd: 10-08-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 15:20

wij moesten op deurne wollen lapen gebreuken werkt ook erg fijn.
met dat vilt krijg je zo lelijk randje

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-02 19:48

Ik heb vilt genomen, maar ik naai ze gewoon even af aan het randje en dan is het ook afgewerkt Lachen