Omheiningen....

Moderators: C_arola, SayaJones, Apple, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 21:12

Ik heb al vaak zitten denken over de efficiëntste manier van afrasteren. Ik ga deze vakantie met de pony's naar een meter die in de Vlaamse Ardenne woont en die heeft daar een grote wei die nog niet is afgespannen. Natuurlijk is het best als we een eenvoudig, snel te plaatsen omheining zetten die niet te veel kost, maar ook veilig genoeg is. Het is altijd een soort middenweg vinden.

Om een wei die we van iemand geleend hebben af te spannen, hebben we volgende omheining geplaatst: 2 dikke ijzerdraden met daar tussen en daar boven telkens 1 koord 'schikdraad'. Het is volgens mij zeer veilig. Ik heb al vaak weides gezien waar een schriklint op een stormachtige nacht 3x zo lang is geworden en alle kanten op waait. Daarvoor is de ijzerdraad te sterk.

Om de weide in 2 te doen heb ik van die verplaatsbare paaltjes van gallagher.
De grootste soort.

[img]../upload/313/paaltjes.jpg[/img]

Daar zet ik vier of vijf gunne lintjes tussen, want één van onze pony's maakt er en sport van om onder die omheing door te kruipen.

Op een andere weide hebben we ursusdraad (een soort van schapendraad, maar de hokjes zijn overal even groot) van het zwaarste model en daarvoor (aan dezelfde palen) 2 schriklinten (12mm).
Ik ben van die combinatie ook heel tevreden alleen het afrasteren is veel werk. we hebben de omheining opgespannen met de auto. Extreme duivel

Hopelijk doe ik hier nog wat leuke ideeën op voor andere systemen van omheinen. *LOL*

Femke

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 21:14

oja, zo'n gaas kun je best een 30 centimeter boven de grond hangen, dan roest hij minder gemakkelijk en de pony's zullen er minder snel met hun hoefjes in blijven hangen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie