Omheiningen....

Moderators: C_arola, SayaJones, Apple, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-01 17:59

Welke omheiningen hebben jullie langs het weiland?
Ik zag op het plaatjesforum een paar foto's van paarden achter prikkeldraad, en bij ons id buur staan ook een paar pony's achter dun (niet prikkel) ijzerdraad, of dun schrikdraad.
WIj hebben echter dik schrikdraadlint, en ik vind dat geweldig. We hebben 5 stukken land naast elkaar en het gebeurt best vaak dat ze staan te snuffelen en even slaan en tsjak, in het draad. Het voordeel van dit lint is dat het erg stevig is, maar in zo'n situatie het doormidden gaat bij de aanhechtingen. Wat overigens zo weer te maken is. Ik zou er niet aan moeten denken dat onze paardenm in het prikkeldraad stonden te maaien... ughhh RIL...

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-01 18:16

Ik heb wel eens van dat dunne witte draad gezien, maar zien die beesten dat uberhaupt wel? Het lijkt me zo ielig voor een heining. Wij hebben ook steciaal boven en onder schrikdraadlint, en langs de weg extra verhoogd.
Het mooiste vind ik eigenlijk nog gewoon een mooi houten hek. (duuuur...) en dan zo'n dun schrikdraadje ervoor zodat ze niet aan het hout vreten (droom droom...) Party!!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-01 18:33

Jammer.. niets zo ouderwets en achterhaald als prikkeldraad. Wij hebben een keer een jachtpaard gehad dat in paniek het prikkeldraad is ingerend. Nou mensen, iedereen die dat heeft gezien wil NOOIT MEER PRIKKELDRAAD!!! Wonder boven wonder is alles genezen, maar de vellen hingen er echt bij Boos!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-01 18:46

Ja gaas is ook wel handig, als het maar niet van die grote gaten heeft (hoef erdoorheen... ouch dat is vragen om problemen) Het voordeel dan is dat de heining volledig afgesloten is, en er dus niet een paard 'tussendoor kan maaien'oid. Is dat wel mogelijk, bijv dus bij schrik/prikkeldraad, dan moet het altijd materiaal zijn dat het beestje niet verwond en loslaat in zulke situaties. Ik zie de beestjes bij ons zo vaak ravotten, die denken echt niet na van 'oh als ik zo maai dan kom ik vast in het draad' nee hoor, dus kan Laura het draad weer repareren Knipoog
Stef; mooi dat ze het gaan vervangen! Joehoe... Party!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie