Niet verzekerd na 17 jaar bereikt te hebben?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Niet verzekerd na 17 jaar bereikt te hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 17:38

Hoi!

Ik heb in de doekfunctie op verzekeringen gezocht en deze vraag ben ik nog niet tegen gekomen.


Ik ben dus een verzekering aan het uitzoeken en ik kwam bij Amev, klonk allemaal goed en acceptabel behalve dit:

De verzekering van uw paard / pony eindigt in het jaar waarin uw paard / pony de 17 jarige leeftijd bereikt.

Dit vind ik toch wel een beetje gek.Is dat bij alle verzekeringen zo??

Groetjes
Janneke

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 18:06

Bij heel veel verzekeringen is het zo dat als een paard een jaar of 15 jaar is dat je dan steeds minder terug krijgt van de verzekering, of juist helemaal niets meer. Er zijn verzekeringen die zo'n paard ook niet meer in een verzekering nemen.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 18:09

ik heb laatst geprobeerd om mijn pony van 17 te laten verzekeren kreeg het nergens voor elkaar

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 19:35

Ik vind het toch wel erg vreemd.Je heb juist de verzekering hard nodig als ze wat ouder worden.
Je kan dus maar een paard jaar plezier hebben van zo'n verzekering.
Wordt je geld dan uitgekeerd als je uitgeschreven wordt?

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 19:38

Jenna schreef:
Ik vind het toch wel erg vreemd.Je heb juist de verzekering hard nodig als ze wat ouder worden.
Je kan dus maar een paard jaar plezier hebben van zo'n verzekering.
Wordt je geld dan uitgekeerd als je uitgeschreven wordt?


Dat weten verzekeringsmaatschappijen dus daarom krijg je paarden op leeftijd er niet meer in. Beengebreken spelen op en andere gebreken ook. Anders kost het een verzekering teveel geld.

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 19:49

dus bonfire is ook niet meer verzekerd want die is volgens mij ook 17 maar dat kan ik me niet voorstelllen ik denk wel dt je je paard kunt verzekeren maar voor een hele hoge koste

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 08:16

ik heb altijd lesgehad van iemand die een paard heeft van 26 inmiddels. Haar paard is verzekerd voor 7000 gulden tegen overleiden. Waar ze het paard verzekerd heeft weet ik niet, maar ze betaalt al 24 jaar!!! trouw de premie.
De verzekering stuurt elk half jaar een brief of ze niet wil stoppen, maar ze heeft inmiddels al 15.000 gulden premie betaald dat ze toch graag de helft terug wil als het paard overlijdt. En inmiddels is het paard dus oud, maar leeft maar door. Dus zij nog maar braaf betalen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 08:54

Was er niet een speciale oudere paarden verzekering?
Ik dacht daar wat over te hebben gelezen?