Z pony voor een 11 jarige beginner?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Z pony voor een 11 jarige beginner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 22:57

Hallo,
ik ken een meisje,een vriendinnetje van mijn zusje.
ZE is elf en rijd al een paar jaartjes paard,maar wel gewoon B.
Ze rijd aardig goed hoor,maar is niet hoger dan B niveau.
Niks raars aan natuurlijk,maar haar ouders willen nu een Z pony voor haar kopen.
Ze rijd op een manege waar ze bijna alleen met de handen leert rijden,
maar ze zal dan les krijgen op haar eigen pony.
Haar moeder had met paardenkenners gepraat en die hadden een Z pony voor dat meisje aangeraden.
Sommige paardenkenners die ik ken vinden het belachelijk om nou een Z pony te kopen.Haar ouders zelf hebben niks met paarden,alleen haar vader rijd sinds een paar weken op een manege.
Maar een tante raad het aan.
Ik wil hiermee niemand zwart maken ofzo,maar ik ben alleen heel erg benieuwd wat jullie hiervan vinden.


Groetjes Lindy
Laatst bijgewerkt door Lindy op 15-08-02 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 23:09

Ja,ik hoef me er ook niet mee te bemoeien en het gaat mij helemaal niet over die mensen,maar om het feit dat de ene zegt dat dat goed is en de andere zegt dat het slecht is.Die mensen moeten dat allemaal zelf weten,maar het gaat mij om wat nou eigenlijk waar is.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 11:09

In ieder geval ben ik niet jaloers!! Want ik heb zelf met opzet voor een fjordje gekozen die niet Z ofzo was zodat ik hem zelf alles kon leren.
Meestal versterkt dat de band wel.Maar ik praatte met mijn instructrice en die zei dat als dat meisje op zo'n pony reed,dat Z er toch meteen weer uit was.En dat zei mijn vriendin ook,dus dat geloofde ik.
Maar andere mensen zeiden het weer anders.
Maar het gaat mij helemaal niet om die mensen!! Die noem ik gewoon als voorbeeld,ze moeten helemaal zelf weten wat ze doen,dat maakt mij niks uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het gaat mij om het verschil in mening bij dat onderwerp.Ik dacht eerst niks,mij is eerst van alles aangepraat en toen was het weer anders en daarom wil ik alleen weten wat jullie ervan vinden en dat meisje noemde ik alleen als voorbeeld,wat ze doen moetn hun weten.En jaloers ofzo ben ik echt niet,want ik wil geen sportpony want ik heb een fjord om mee te recreatierijden!! Want ik wil helemaal geen wedstrijden rijden dus zou ik dan een Z pony willen.Het gaat erom dat de een zegt dit en de ander zegt dat,niet om die mensen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 11:33

Mijn instructrice zei dat,en die weet meer van paarden dan ik,dus dan geloof ik dat toch?
Maar zelf hoef ik echt geen sportpony hoor,als jullie dat denken.
En als jullie denken dat zo'n pony beter voor haar is,dan hoop ik dat ze die krijgt.Het is een heel aardig meisje en ik wil ook dat ze een goede pony krijgt die bij haar past.Maar toen ik mensen daar negatief over hoorde praten was ik bang dat ze een pony zou krijgen waar ze niet zoveel mee kon. Wij hebben een leuke pony die ik voor nog geen 100 z pony's wil ruilen,maar ik wil dat zij ook een pony heeft waar ze lol van heeft.Als jullie denken dat zo'n pony goed voor haar is hoop ik voor haar dat ze die krijgt hoor.
Ik gun het haar wel,want ze is altijd hardstikke lief voor paarden.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 11:49

Wat ik nou al de hele tijd probeer te zeggen:
HET BOEIT MIJ NIKS WAT VOOR PONY ZE KOPEN,DAT MOETEN ZE ZELF WETEN.
HET GAAT ME NIET OM DIE MENSEN MAAR OM HET FEIT DAT ER EERST TEGEN MIJ WORD GEZEGD DAT ZOIETS SLECHT IS EN DAN DAT HET GOED IS EN DAT IK ALLEEN WIL WETEN WAT NOU EIGENLIJK WAAR IS!!

Ik wil echt dat zij een leuke pony krijgt,want dat verdient ze,maar daar gaat het nu niet om.
Mijn vraag was alleen wat nou waar is om adt ik alles van twee kanten hoor!


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 12:59

oke

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 13:27

Ik kan me dat heel goed voorstellen,want zo is het bij mij precies zo,alleen kon mijn fjord nog wel wat toen ik haar kreeg hoor,maar mensen moeten niet meteen denken dat ze Jezus zijn als ze een Z pony hebben,Fjorden zijn vaak veel moeilijker te rijden.
En ik schaam me er ook helemnaal niet voor dat ik een dikke fjord onder m'n kont heb.T is het liefste paardje van de wereld en ik ben gek op haar.
En dus niet jaloers op mensen met sportpony's.
IK wil niet zeggen dat mensen met sportpony's dom zijn hoor,maar zulke mensen hoor ik wel vaak minachtend praten over haflingers enz.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 22:01

nee,en dat heb ik al 1000x gezegd.Toen wij een pony mochten konden we uit bijna alles kiezen.OOK EEN Z PONY!
Maar ik wil geen wedstrijden rijden,ik wil recreatief FREESTYLE rijden,dus daarom kozen wij BEWUST voor een lief fjordje!!
En ik ben heel trots op haar en wil haar niet ruilen tegen 100 sportpony's!
Dan had ik die wel gehad ,
MAAR DIE HOEF IK NIET!!!!!!!!!!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 10:46

Ja sorry Reddy,maar van sommige mensen hier word ik gewoon knettergek.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 18:08

Kijk,ik heb dit al heel vaak gezegd,en ik zeg dit vooral tegen Kyralovertje:
Het gaat mij er niet om wat voor pony ze krijgt,ik val haar niet aan omdat ze een Z pony krijgt,dat maakt mij helemaal niks uit.Het gaat mij helemaal niet om die mensen en de pony die ze krijgen.
Het gaat er om dat de een zegt dat een Z Pony voor een beginner goed is en de ander zegt dat een Z pony voor een beginner slecht is.
Nu is mijn vraag: WAT IS NOU WAAR?
Dat meisje is heel aardig en houd veel van paarden,ik gun haar echt het paard wat het beste bij haar past!!
Ik ben niet jaloers en het gaat mij niet om die mensen,die noemde ik als voorbeeld,ik wil alleen graag weten wie er nou gelijk heeft.
Er is op mij ingepraat dat dat slecht is,maar anderen beweren weer van niet.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 18:11

En ga nou niet zeggen dat die mensen dat zelf moeten weten,want ik bemoei me ook helemaal niet met ze,het gaat mij om wat ik hierboven vertelde.Maar nu zegt iedereen dat het mijn zaak niet is of dat ik jaloers ben,maar bijna iedereen begrijpt het verkeerd.Vergeet die mensen,het gaat mij om wat waar is.
En ik gun dat meisje echt het beste!!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-02 15:41

*volcano* schreef:
Hey Lindy nou niet zeggen dat je geen sportbeessie wil, want Goldy vind je toch stiekum best lekker rijden Tong uitsteken


JA,voor af en toe,en dat weet je ook wel Tong uitsteken

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 21:52

Reddy007"]
[quote="Anoukie schreef:
Ondanks dat het oud is, wil ik er toch nog graag op reageren!

Ikzelf kocht mijn vorige paard (zie profiel voor foto's) toen hij 3,5 jaar oud was, niet zadelmak. Zelf was ik met mijn pony's nooit verder gekomen dan M1. Eigenlijk dus ook niet echt heel ervaren,...

Na een paar jaar trainen en goede begeleiding reed ik Z met hem. Door omstandigheden kwam ik 2 jaar geleden voor de moeilijke keuze hem te verkopen.

Ik heb HEEL VEEL mensen bij mijn paard gehad, waarvan het merendeel zo groen als gras was en gewoon een Z paard kregen van hun ouders. Ik zal je 1 ding zeggen:

Als je zelf niet op Z niveau rijdt, kun je een Z paard ook niet op dat niveau rijden!

Ik kan zo kwaad worden op mensen die denken dat je dan een automaat koopt, waar alle knopjes al op zitten en waar je dus niets voor hoeft te doen. Boos! Echt waar, die dames en heren die op mijn paard gingen zitten kregen hem niet eens in zijn achteruit! En dan maar onnozel kijken en zeggen: "hij doet het niet" Slapen . Nee, dat kan toch ook niet??? Lips are sealed Frusty Misselijk

Iedere ruiter geeft zijn/haar eigen hulpen, en daar loopt dat paard dus ook op. Ja, je kunt veel leren van een Z paard, als je daar de tijd in steekt. Maar je kunt ook veel leren van een onervaren paard, die je zelf alles moet leren.

Iedereen is vrij in zijn/haar keuze om wel of niet te kiezen voor een leerpaard, maar je kunt er gewoon NIET van uitgaan dat een paard/pony een ruiter alles gaat leren!!!

Zo, dit is mijn mening,.... Schijnheilig


mooie mening Tong uitsteken
[/quote]

idd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 159 bezoekers