SPOED mbt registratiepapier/paspoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 20:13

Helaas werkt dat niet zo. Ik krijg bij mij op het stamboekkantoor veel telefoontjes van mensen met dezelfde problemen. Wij kunnen ze echter niet helpen dan om dat het paspoort geen juridisch bewijs van eigendom is, dit staat ook in de paspoorten als het goed is. Tenminste wel in diegene die ik ontworpen heb.



Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 20:48

Het stamboekpapier is ook het eigendomsbewijs. Als je dat kan laten zien ben jij de eigenaar, mits hij natuurlijk op je naam staat. Voor de ruin zou je toch een soort registratiepapier moeten regelen. Wat voor soort type paard is het? Veel stamboeken kunnen er een soort hulpboekpapier van maken met de onbekende afstamming.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 20:53

Dan moet je zowiezo weer bij het B.W.P. een registratiebewijs vragen. Het kan ook ergens anders, maar dit is het makkelijkste. Staat er geen nummer bij het brandmerk. Ik weet uit ervaring dat het zoeken naar zoiets soms wel wil, maar het kost veel tijd. Kunnen ze het niet aan de hand van zijn aftekeningen zien? Dan zou je desnoods later DNA kunnen doen om de afstamming aan te tonen.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 20:58

Ja, alsje het kwijt bent moet je aangifte doen bij de politie en bij het stamboek. Maar jij weet geen namen etc. dus dat heeft geen zin. Vaak worden papieren van paarden zo aan andere paarden met dezelfde aftekingen gekoppeld, dit hoeft natuurlijk niet met jou papier gebeurt te zijn

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:05

Nimber jij het als het goed is ook een afstammingsbewijs van je paarden. Dat is dus je eigendomsbewijs.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poldermenner, posje, Zephyr en 36 bezoekers