[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marionblo
Berichten: 884
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 01:06

Lynn_Nikita schreef:
Die netten van Nicky`s keet, hoeveel hooi krijg je daar in? In het normale net en in het XXl net?


In het normale net krijg je ongeveer een halve baal hooi, in het grote bijna een hele.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 11:02

Ik heb geen idee hoeveel ik in dat net krijg, ik voer gewoon op het oog.

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:09

Vraagje voor degene met een hooikliko, wat voor gaas hebben jullie ervoor (en blijft het heel)?
Ik had 3x3 gaas van de gamma, werkte prima alleen gaat redelijk snel kapot.
Dus ben eigenlijk opzoek naar wat stevigers!

Voor degene die de kliko nog moeten maken een tip.
Maak gewoon gaatjes in de kliko zelf, dan heb je geen last van kapot gaand gaas.
Ik heb er eentje van staan, werkt prima :j

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:18

@steenbok, rond plastic ding waar de kilo's op staan met een haakje eronder waar de tas aan kan, je kan ze ophangen. Ik heb hem met een halstertouw aan een balk geknoopt.

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:22


Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:11

Ik heb inmiddels het rek uit mijn hartog box gehaald voor het moment. Het is buiten zo koud dat mijn vingers aan metaal plakken, kan me voorstellen dat met paarden neusjes het zelfde gebeurd.
En met dit weer mogen ze toch meer eten als ze 24/7 buiten staan dan normaal, dus hier krijgen ze even niets uit slowfeeders (kan ik mooi de tijd die ik normaal gebruik om netten te vullen gebruiken om waterbakken vrij te maken ;) ).

missje

Berichten: 2161
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:53

bij ons hangt de onderkant ong. op kniehoogte

steenbok1980

Berichten: 673
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:56

Vanwege het winterweer nog niet op stap geweest voor een bagageweger. Het net helemaal goed vol stoppen: dan eet meneer er in 24 uur 2/3 uit op. Ik vind dit niet echt veel, had verwacht dat het wel leeg zou zijn. Onderkant van het net hangt iets lager dan de bovenkant voerbak. Gister weer even naar de eetvaardigheid gekeken: hij blijft proberen uit de bovenkant van het net te eten, lukt dit niet, dan wordt het halverwege en geeft hij het net een flinke ruk, als een boksbal zwiept het alle kanten op.

missje

Berichten: 2161
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:29

misschien even helpen met een paar plukken erdoor te trekken zodat ie een beginnetje heeft

missje

Berichten: 2161
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:30

hier is een totaal gevuld groot net binnen een paar uurtjes helemaal op hoor

Anoniem

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:48

zit er dan zoveel verschil in netten?of eet de een makkelijker dan de ander?

Pien28
Berichten: 365
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:30

Het ligt aan het net, aan de structuur van het hooi, aan de eetlust van het paard en aan de (on)handigheid van het paard.

missje

Berichten: 2161
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:53

die van mij zijn heel hongerig, de hele dag door :+
daarbij erg handig blijkbaar

steenbok1980

Berichten: 673
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:02

Vandaag net weer niet leeg. Goed idee om er wat extra plukken uit te trekken als begin. Wat ik me net bedenk: misschien iets minder vol doen, dan zit het hooi/ voordroog er losser in en kan er makkelijker uit. Aan de andere kant: hij snapt echt wel hoe het werkt. Hongerig is deze ook meestal wel en vind een grote pluk om op te kauwen ook erg fijn. Ga morgen ook weer wat op de grond laten liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:05

Hier zijn de roosters bijna op komst (moet nog een datum vinden wanneer het ophalen voor iedereen past :') ) .. blijf toch wat 'schrik' hebben voor de langwerpige mazen .. maarja, als je ziet wat die van mij nu binnenspelen, dan mag het wel wat minder :+ En als er dan minder op de grond belandt gaat dat ook leuker zijn :7

steenbok1980

Berichten: 673
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:24

Helaas, action heeft hier geen koffer weeg haak. Net wederom niet leeg. Nu "losjes"in het net gedaan en ook op de vloer wat achter gelaten. Ik ben bang dat hij anders te weinig hooi eet hoor.

Story

Berichten: 826
Geregistreerd: 14-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:55

Nou mijn haflinger heeft mijn aanhangernet officieel gesloopt. Het was eerst al een kunst om hem stevig genoeg aan de stal te kunnen bevestigingen maar nu heeft hij hem helemaal kapot getrokken. Hij is echt veels te hardhandig en vind dat 'slowfeeden' maar helemaal niets en probeerd super grote plukken in een keer door de mazen heen te trekken. Ik ga voor een andere optie kijken. Vanavond ga ik een lage aardappelkist halen (laag, zodat de shets er ook bij kunnen) en dan proberen daar een net of betongaas overheen te leggen. Misschien dat dat een betere optie is voor mijn slooper. }:)

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:39

Mijn fjord deed dat ook met het aanhangernet. Dus mijn shet heeft die nu. Hij laat de zakken van Nicky's/EJ wel redelijk heel.

missje

Berichten: 2161
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:57

hier kregen ze de buitenste randen van het betongaas ook omgebogen zodat het scherpe gevaarlijk punten uitstaken
dus ze zijn hier ook niet erg rustig en zachtaardig met eten.
heb nu netten van ej sinds 3 weken en ze leven nog.
vliegen wel alle kanten op en 1 lusje is al kapot maar verder leven ze nog.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:31

Story schreef:
Nou mijn haflinger heeft mijn aanhangernet officieel gesloopt. Het was eerst al een kunst om hem stevig genoeg aan de stal te kunnen bevestigingen maar nu heeft hij hem helemaal kapot getrokken. Hij is echt veels te hardhandig en vind dat 'slowfeeden' maar helemaal niets en probeerd super grote plukken in een keer door de mazen heen te trekken. Ik ga voor een andere optie kijken. Vanavond ga ik een lage aardappelkist halen (laag, zodat de shets er ook bij kunnen) en dan proberen daar een net of betongaas overheen te leggen. Misschien dat dat een betere optie is voor mijn slooper. }:)



Hoe heb jij hem hangen dan ?

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:02

Wat zijn jullie ervaringen met rekken die je in een bak op het hooi legt. Kies je voor een ijzeren rek of liever een net met houten frame??


Ik weet niet of deze constructie al een keer voorbij is gekomen;
http://www.healthyhorses.ca/html/slow_f ... eeder.html
Ziet er ook mooi uit en je hebt geen kabeltjes nodig om het rek in de bak te houden.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:06

Zie jij ook ergens de prijs staan grit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:07

Die had ik nog niet gezien, ziet er goed uit zeg!
Vraag me alleen af of je zoiets ooit tot hier gaat krijgen en wat de kosten ervan dan zijn, dat vind ik niet zo meteen terug :+

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:09

Ik zou wel belangstelling hebben denk ik al het een beetje 'sloop proof is " :+

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:12

:D Ik ben ook niet verder gekomen dan deze site;
http://www.highcountryplastics.com/products/slow.html

Iets zegt mij dat het een duur ding zal zijn.... Dus handy mans onder ons

Ik denk dat het wel degelijk is, maar ik zou hem wel ergens aan vast zetten. Anders gaat het vast een geliefd voetbal sleep object worden.