paard en zwanger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-01 22:36

Nee, dit hoort echt niet bij onzin, is een serieuze vraag. Gaaaap
Ik rijd een paard voor iemand die zwanger is en bekken instabiliteit heeft, zodat ze nu al niet meer kan rijden. Nou valt het ons op dat het paard zo anders op haar reageert. Ze heeft wel eens een andere bijrijder gehad, dus dat is ie gewend, maar die is ook zwanger (ik hoop dat het niet besmettelijk is, want dan stop ik acuut met dat paard *LOL* )
Nou heb ik wel eens gelezen dat een paard het kan ruiken als iemand zwanger is, ik weet alleen niet meer in wat voor verband dat was. Ik weet wel dat dat een merrie was en het lijkt me dat die gevoeliger voor dit soort dingen zijn dan ruinen. Heeft een van jullie hier wel eens van gehoord????

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 22:37

Wat doet ie dan anders? (nieuwsgierig!)
WIj hebben nooit wat gemerkt aan Berber en Isolda toen mijn zus zwanger was.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-01 22:44

Hij is veel afstandelijker, hinnikt nog wel als ze komt, maar pas als ze hem voor de derde keer roept of zo, ipv zodra ze binnenkomt. En als hij wortels aanpakt, doet hij dat met een langere hals, dus van wat verder af zeg maar.
Ze komt nog gewoon bijna elke dag, dus dat is het niet, maar soms doet hij net of hij haar niet kent ofzo. Als ze dan een tijdje aan het poetsen is draait hij wel weer bij, maar hij hing altijd echt aan haar, en nu is het anders. Moeilijk te omschrijven, maar gewoon anders. Lekker vaag, maar ik kan het niet duidelijker maken.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 22:48

Kan best kloppen wat jij zegt Jasmijn.
Mijn schoonzusje raakte zwanger en die kon echt het land niet meer in......hun shetlander merrie deed er echt alles aan om het haar heel erg lastig te maken Boos! , kont naar haar toedraaien enzo, echt heel gemeen, en op het moment dat de baby er was en ze ging het land weer in was er niks meer aan de hand, terwijl ze het toch echt een maand of 8 zo tegen haar heeft gedaan Boos!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 23:22

Misschien is het zo dat doordat je bekken anders zitten dat het klote voor je paard is en daardoor het rijden niet meer lekker gaat?Zomaar een gekke gedachtensprong (zit ik vol mee Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 02:47

Er zijn denk ik twee mogelijkheden. De eerste is dat je het inderdaad ruikt omdat de hormoonhuishouding anders wordt en dus je lichaam anders gaat ruiken Het is basic, ik weet het. Het heeft te maken met de geuren die je verspreidt met de boodschap of je wel of niet ontvankelijk bent. Kijk maar hoe andere paarden op drachtige merries reageren.
Tweede ding wat meespeelt is je eigen houding, de zwangere dame heeft misschien een andere uitstraling en houding naar het paard toe. De persoon zelf is zich er waarschijnlijk niet eens van bewust. Misschien zit dat er van nature in, in de mens. Paarden pikken dat misschien wat eerder op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 09:00

hoi

waar ik mijn paard opgestald heb was ook de vrouw zwanger (eingelijk wel logisch he Knipoog )
en bij hun reageerde daar de hond op door extra waaks en beschermend op te treden.
Zij komt verder nooit bij de paarden dus daar konden wij natuurlijk nix aan merken.Maar aan Rex kon je het echt duidelijk verschil merken.Dus lijkt mij dat dat bij een paard net zo goed kan.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 09:39

Ik weet van een schoonzusje van mijn zwager ( Verward ) dat ze doorgereden heeft tot de week voor de zwangerschap. haat p[aard was juist extreem rustig. Voor de zwangerschap wou die nog wel eens een gekke sprong maken. Maar tijdens de zwangerschap deed die juist niets. Toen de baby er was begon ie weer met z'n kuurtjes. MIscien dat het ook aan die vrouw zelf lag, dat ze minder vroeg van het paard? Waardoor die dus minder weerstand bood?

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-01 12:01

Steef, rijden doet ze al een tijdje niet meer, want als ze hem alleen uitgestapt had, kon ze al 2 dagen niet meer lopen, dus dat kan het niet zijn.
Ik zie zelf niet zo het verschuil waarin ze haar paard benaderd, maar ja, ik ben ook geen paard, dus misschien merkt hij dat wel.
Ze vindt het zelf ook heel erg en probeert van alles om de band weer hechter te maken, dus het is niet zo dat zij bewust wat afstand houdt.
Het is alleen zo jammer dat ze het meteen in het medische zoekt, hij doet vreemd, dus zal er wel iets met hem aan de hand zijn, anders doet hij niet zo. Nou moet hij straks misschien weer de hele mallemolen van dierenartsen etc in, waar hij net uit is na een peesblesure.
Ik hoop dat ze dat niet doet, want als ze er niet is, is hij normaal. (maar ik snap best dat ze dat niet wil horen)
Met rijden gaat het ook niet zo geweldig, want bij haar mag hij het eerste half uur hangen en kloten, terwijl ik graag wil dat hij op eigen benen en rond is. Zij heeft onwijs sterke armen, ik absoluut niet, dus ik houd hem niet als hij zo hangt. Dat komt wel goed hoor, we moeten even een compromisje sluiten, maar het sterkt haar in het vermoeden dat het paard nie goed is. (lichamelijk dan he). Soms word je heel moe van het rijden van een paard vcan een ander. Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 00:01

Dit is toch niet per ongeluk een vosje met een naam die met een G begint???

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 09:14

Toen mijn zus zwanger was was mijn hond echt helemaal gek op haar. Was zooooo lief.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-01 10:33

Nee LOv, het is een vos van Saros en begint met een F.
Hoezo, ken je zo'n paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 11:52

Nee, ik ken iemand met bekkeninstabiliteit en een vosje met een G. Dat paard liep ook wat op de kop etc. Dat dier heeft ook al een fikse blessure achter de rug, volgens mij ook iets met een pees. Ze is inmiddels verhuisd met haar paard, maar het had gekund.