Havens / Pavo / Subli ? Voervraagjes .

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 20:24

Equiral Stud, een lichte sportbrok...
Mijn paarden doen het er zeer goed op, ook mijn eiwitbarometer [naam verwijderd], die op voer van andere merken direct dikke benen en stijve spieren heeft.
Met Equiral heb ik ze mooi glimmend (komt echt van binnen uit!) en superdroog op de benen. Mooi voer, niet duur. Geen rotzooi aan toegevoegd, zoals wel bij sommige andere merken...

Overigens, als je je paard van plan bent een uur of 3 te rijden, kan je hem het beste toch vooraf wat voeren. Als je je paard een uur voordat je werkelijk opstijgt een porti krachtvoer geeft, zal hij plezierig zijn om te rijden, met een lege buik is het immers slecht presteren, zou jij zelf ook niet kunnen....
Maar wel een uur, andrehalfuur van tevoren, niet later!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?



Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 08:24

Die van mij krijgen op dagen van arbeid een extra porti krachtvoer...
Ik voer [naam verwijderd] bijvoorbeeld smorgens 0,6kg, smiddags om 5 uur 0,6 kg en als we hebben gereden krijgt ze savonds om 10 uur nog zo'n schep....

Dus op dagen van geen arbeid krijgen ze zeker minder dan op dagen van arbeid. als ik ze wat wil verwennen, krijgen ze van mij een appel, en als ik ze wat te doen wil geven krijgen ze eens een extra plakje hooi...
Ik verwen niet met krachtvoer (en dus ook niet met slobber, dat is ook gewoon krachtvoer!), een teveel aan krachtvoer is vergif voor je paard....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, Geralda1994, Googlebot, GrapeshotBot, YandexBot en 35 bezoekers