Definitie los ijzer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Definitie los ijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 08:51

Ik heb alle topics over losse ijzers gelezen, maar ik vraag me af wanneer die topics van toepassing zijn. Aanstaande vrijdag komt mijn hoefsmid en Maddox heeft 1 ijzer achter waar ongeveer 1 a 2 milimeter ruimte zit tussen ijzer en hoef als je er aan trekt. Het ijzer zit wel nog op de goede plek.

Kan ik hier nu niet mee rijden?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 09:53

ja hoor! een losijzer vind ik pas los als hij tijdens het lopen te horen is en beweegbaar is dus van links naar rechts etc.
beetje speling vind ik niet erg

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:13

ik rijd dan voor de zekerheid gewoon niet, maar ga wel met Remy stappen en zo.

Hij is namelijk buiten een keer een ijzer kwijt geraakt waardoor hij daarna heel lang kreupel geweest.
Sinds toen ben ik eigenlijk liever té voorzichtig...

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:33

een los ijzer is als je hem hoort bewegen tijdens het lopen. Ietsie speling kan wel, alleen vaak gaat het dan snel losser zitten...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:53

Een ijzer is los als hij niet meer vast zit. Heel simpel. Jouw omschrijving vind ik dus al een los ijzer en ik zou er niet mee gaan rijden. De kans is namelijk heel groot dat het tijdens het rijden nog losser gaat zitten zonder dat je het zelf merkt en welke risico's je dan allemaal loopt is al meerdere malen uitvoerig besproken.
Maar ik heb wel een paard dat al verschillende zware blessures heeft gehad, ik neem dus geen enkel risico meer. Wil echt niet door zoiets onbenulligs als een los ijzer weer een half jaar uit de running zijn.

katjatencate

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 23:34

als een ijzer een heel klein beetje los zit kun je er nog wel een paar dagen mee rijden tot de hoefsmid komt als je geen al te gekken dingen doet.....