waterdichte overbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

waterdichte overbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 17:43

Ik zoek een waterdichte overbroek(dus een regenbroek om mee te rijden)voor op Ijsland in augustus.

Nu heb ik al bij de ruiterzaak gevraagd, deze had er nog 2 liggen.
een hele mooie en warme van BR maat XL en dat ding was te klein Verward
daar kunnen ze beter maat M van maken.

Dan nog een van Moutainhorse maat L net ff te klein en zijn pas in sept weer leverbaar Boos! Boos! Boos! .

Nu zat ik daarnet bij Kramer pferde sport en die hadden alleen nog maar een heel regenpak, terwijl dat ze voorhen veel keus hadden.
Ik heb nu maar voor de 2e keer een katalogus aangevraagd, misschien staat daar meer in.

Nu heeft Divoza er ook een ik ga denk ik die maar bestellen of volgende week ff langs (want ze hebben nog een mooie winterjas voor een schappelijke prijs)
Heeft iemand ervaring met deze overbroek, of weet iemand nog meer waar die dingen verkrijgbaar zijn\?

manzano

Berichten: 23907
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 17:52

Ik heb een tijd ook vaak in de regen gereden en dan reed ik altijd met een gewone regenbroek. Die zijn niet zo duur en werken prima. Ik weet niet waar je het precies voor nodig hebt (vakantie???). Maar zeker als je niet zeker weet of je hem echt nodig hebt ofzo, dan kan je misschien beter doen, want dat scheelt heel veel geld. Misschien kan je er eerst wel een keer thuis mee gaan rijden, om te kijken of het je bevalt.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 18:54

ik rijd tegenwoordig met een lange waxjas als het regent, maar vroeger (of als het heel warm is) reed (rijd) ik in een gewone K-Way+K-Way-broek
werkt heel goed, vooral die die wat verstevigd zijn, je moet er wel op letten dat je die broek niet in je shaps of laarzen stopt, want dan stroomt het water gewoon je schoenen/laarzen in en dat is niet zo prettig
ik veronderstel dat je zo'n broek op elk moment van het jaar in een gewone sportzaak kan vinden
tip: ga eens kijken in een zaak voor buitensport, bergbeklimmen,... daar zullen ze in elk geval heel stevige regenbroeken hebben (wel ff op de naden letten natuurlijk, dat ze niet aan de binnenkant van je been zitten)

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 19:11

Het is dus een broek om in te rijden, somige hebben zelfs nog een zitvlak erin.
En vooral onder aan een elastiek en ademend dus ff ander spul dan een gewone regenbroek.
\Hier heb ik vorig jaar mee gereden en dat beviel dus niet echt.
De rijbroeken hebben ook sluitingen aan de buitenkant dus veel handiger.\

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 00:51

Ik heb regenchaps van Pikeur, die zijn ook van ademend materiaal met ritsen in de zijkant. Het zijn chaps, dus er zit geen zitvlak in. Wel ideaal btw!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 09:39

Ik rij in de regen wel eens in een regenbroek. Het glijd best wel op het zadel, en bovendien kruipen de pijpen omhoog.
Vorige winter heb ik een lange wasjas gekocht en die werkt prima tegen de regen.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 12:12

ik heb er een bij divoza besteld.
maar ik ga hem zeker ff uittesten.