Gebruik van Sedalin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 11:45

Sedalin geef je een uurtje van te voren. Ze worden er gewoon wat rustiger van en vooral trager. Het hangt wel af van het aantal streepjes wat je geeft. Mijn paard zit rond de 600 kg en die gaf ik eerst 7 streepjes en later iets minder. Mijn paard is voornamelijk bang voor de smid, gaat omhoog en loopt weg etc. trappen of bijten doet ie niet.
Je kunt het alleen geven als ze nog rustig zijn, zodra ze zich al druk maken dan gaat het niet goed met sedalin. Het duurt een paar uur voordat het helemaal uitgewerkt is. Als ze onder invloed zijn dan hebben ze ook verminderde reflexen, dat kan gevaarlijk zijn als ze gaan eten ivm de reflex om het verslikken tegen te gaan. Meestal zette ik Lab een tijdje vast in zijn stal totdat de oortjes er weer wakker bij stonden.
Er zijn verder geen bijwerkingen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 13:38

Zep, het is ook een kwestie van vertrouwen. Zelf kan ik alles met zijn voeten doen, maar 'die man met die vijl' dus niet. Het maakt niet uit welke smid, zijn angst geldt voor elke smid.
Zelf ben ik erg met hem aan het oefenen, eigenlijk al altijd gedaan. Voor mij doet ie eigenlijk alles. Zodra hij gaat zeuren kan ik m ook terecht wijzen, maar dat komt omdat hij voor mij niet bang is en voor de smid wel. De smid kan dat niet doen, want dan gaat Lab door het lint.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 19:35

Zep, bij mijn paard is het probleem ontstaan met beslaan, daar is ie kennelijk zo van geschrokken. de smid die hem toen deed, timmerde ook rustig op het paard. Bij Lab helpt dat niet, ik denk dat de 25% volbloed dat niet trekt. De smid had hem nooit mogen slaan, maar had hem de kans moeten geven. helaas is het zo niet gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 14:34

Hihi, zoeen heb ik ook. Als Lab zegt nee, dan is het ook nee. Behalve als ik wat overredingskracht inzet, dan is hij nog wel eens om te praten. behalve dus bij de smid.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, YandexBot en 104 bezoekers