Gebruik van Sedalin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 13:14

hoi
ik heb Kawa 1 x sedalin gegeven en dat was met de huldiging van Anky van Grunsven in Gemert.Het was daar ontzettend druk met mensen en de fanfare en vlaggen en..van alles dus.Ik zag het dus niet zitten om met Kawa zo op te komen dagen en heb bij de veerarts nagevraagd of ik voor die reden Sedalin kon geven.
Dit kon dus heel goed maar zoals hier ook al gezegd moet je het geven als je paardje nog lekker rustig is en niet als ie zich al druk aan het maken is want dan werkt het averrechts.Hoeveel je moet geven kon de da me ook niet zeggem want dat is per paard verschillend en daar kom je pas achter als je het ooit gebruikt hebt.Volgens de da was het niet gevaarlijk dat je teveel gaf (wel opletten met eten)voor zen hartspieren en zo kon het geen kwaad,want als je te weinig hebt gebruikt helpt het niet om meer bij te spuiten.en zon uurtje van te voren geven dan werkt het nog lang genoeg na.
Bij Kawa werkte het perfect.Hij was lekker rustig en kon het ook opbrengen om in die stoet 15 min. stil te staan iets wat ik anders niet hoef te proberen met zoveel drukte om me heen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers