Gebruik van Sedalin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 12:20

Sedalin werkt in die zin dat het paard wat minder door z'n omgeving beinvloedt wordt. Daardoor merk je nog wel eens dat ze idd gericht kunnen gaan slaan of zo, dat verschilt een beetje per paard en is een kwestie van uitproberen. Je merkt bij Sedalin dat ze wat "dieper" wegzakken en dan weer wat wakkerder worden, gaat een betje op en neer. Sommige paarden beginnen letterlijk te vechten tegen dat wegzakken en voor hen is het dus ook ongeschikt. De meest paarden worden er gewoon flink suf van. Dat is gewoon een kwestie van uitproberen.
Geef het een uur vantevoren, niet te veel langer. Ik geef meestal voor scheren e.d. gewoon een hele spuit, hangt ook weer een beetje van het paard af. Mijn eigen paard bijvoorbeeld, is absoluut niet bang voor het scheerapparaat, maar vind 2 uur stil staan verschrikkelijk. Hij krijgt een halve als ik begin met scheren, zodat ik hem ook nog netjes kan afmaken.
Je zou hem eerst eens 3/4 kunnen geven, en kijken hoe hij het daar op doet. Als hij erg braaf is geef je de keer daarop iets minder, en zo probeer je het af te bouwen.
Wat doet ze trouwens als jij haar benen optilt en uitkrabt? Want als ze dat toelaat zou ze toch ook niet zo idioot veel moeite met de hoefsmid moeten hebben.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 14:27

Sommige paarden zijn gewoon bang, en andere niet opgevoed. Kun je lekker makkelijk Sedalin gaan spuiten maar dat is natuurlijk geen oplossing, vandaar die opmerking. Ik heb gemerkt dat niet iedere smid even goed met bijvoorbeeld bloedpaarden om kan gaan, daar zit het probleem ook nog wel eens.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers