blauwe plekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

blauwe plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 21:42

Het komt bij mij de laatste maanden bijna niet meer voor dat ik geen blauwe plekken op m'n lichaam heb(vooral benen). Vorige week was ik de staart van wodan aan het wassen en tijdens het uitswingen van z'n staart doet hij een pasje op zij en ja hoor daar stond dus m'n voet Boos! . Ook houdt ik z'n emmer vast tijdens het voer,want als ik die neer zet trapt hij de emmer om en eet hij v/d grond. Hij vind het nog al leuk om tijdens het eten geven ff z'n voeten op te tillen en daar staan dus ook mijn benen. Soms is het net pootje haken en val ik bijna om,want hij wil z'n been terug zetten. }> . Vandaag ging ik ff in de bak zitten en na een tijdje kwam hij naar me toe gelopen. heel lief,maar ja ook weer ff dat voorbeen naar voren en heb ik dus weer een blauwe plek onder m'n knie.
Hebben jullie dit ook of ook gehad?En wat heb je er aan gedaan zodat je paard(in mijn geval vooral tijdens het voeren) niet meer z'n voorbeen naar voren doet.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 11:10

Hoi, ik heb dit probleem ook gehad met het hengstveulen wat ik heb opgevoedt. Heel vervelend. Als ze zo klein zijn is het nog niet zo erg, maar als ze dan wat groter worden gaat het pijn doen zoals bij jou. Het klinkt misschien wat grof, maar je kan proberen om iedere keer als ie zn been naar voren doet een flinke tik met een zweepje erop te geven. En als hij het niet doet, wel goed belonen. T is een kwestie van afleren en daar moet je in het begin ff hard in zijn. In de natuur gaat het immers ook zo. Als ze het niet met elkaar eens zijn wordt er een krachtmeting gedaan. Of ze krijgen een flinke schop, dus dat kleine tikkie van ons zullen ze echt niet als heeeeeel erg zien hoor...

Succes!
Groetjes, Eline