geen ruiterbewijs wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mukkes

Berichten: 1149
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Fryslân

geen ruiterbewijs wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-02 16:50

ik heb dus nog geen ruiterbewijs
maar als ik buiten wil rijden dan kan dat niet omdat
ik geen ruiterbewijs heb. en ik heb in onze buurt ook geen
ruiterpaden of iets dergelijks
maar als ik nou wel ga buiterijden en ik kom zo'n politie
tegen kan ik dan bv af gaan stappen en verder lopen??
want dan rij ik niet maar dan loop Haha! Haha! ik wat zouden jullie doen? Verward

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 16:54

ik rijd ook weleens buiten en ik heb geen ruiterbewijs. en ik rijd dan ook gewoon overal. gewoon zeggen dat je niet wist dat het niet mocht Lachen en als je van veraf politie ziet kan je ook afstappen ja Knipoog

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 16:55

ruiterbewijs is volgens mij maar in bepaalde gebieden verplicht (onder andere de loenermark) anders moet je het eens navragen op je manege of de ponyclub. die weten dat meestal wel of je hem in dat gebied moet hebben.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 17:01

Ik rij al vanaf mijn 9de buiten en ben nog nooit aangehouden!
Wel al aantal keren politie tegen gekomen,zelfs te paard op het ruiterpad waar je er wel één verplicht was,maar Nóóit aangehouden.

Je hebt het alleen op bepaalde paden nodig,maar dan staat er meestal een bordje geloof ik dat een vergunning of bewijs verplicht is.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 17:07

Nee!
Als je afstapt ben je een begleider van een rij of trekdier, dus een bestuurder, je hebt dat ruiterbewijs dan ook nodig.
Ze vragen er echt wel naar.

Ook vragen ze vaak naar een boskaart, misschien kun je ook alleen met boskaart in het bos rijden

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:26

mijn insructeur vertelde mij dat het ruiterbewijs nog niet verplicht was als je op je eigen paard rijd.
ik ben dus vorig jaar aangehouden omdat ik zonder cap en zonder ruiterbewijs reed ik kreeg een waarschuwing en als ze me de volgende keer tegen kwam dan zou ze een boete geven.dus ik snap er niks meer van Verward

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

rare vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:29

Misselijk het is misschien een rare vraag maar ik wil het tog weten en je kan er van leren tog ?
waar kan je zo een ruiterbewijs halen Pling

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Re: rare vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:02

Tiffany schreef:
:r het is misschien een rare vraag maar ik wil het tog weten en je kan er van leren tog ?
waar kan je zo een ruiterbewijs halen Pling


Je kan het bij een manege in de buurt vragen, of ze cursussen ruiterbewijs geven. anders kun je op de site van Srr kijken. hier staat een lijst met adressen van manege's die aan het ruiterbewijs mee doen.

Het ruiterbewijs is nog niet verplicht. alleen op sommige stranden en in bepaalde natuurgebieden.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 20:23

Volgens mij is het ruiterbewijs overal verplicht sinds juni/juli. Maar ik kan het ook fout hebben..
Alleen veel mensen rijdne nog zonder want de politie vraagt er eigenlijk nooit naar. Of ze moeten echt de p*k op je hebben..Haha!
Ik ben nu bezig voor mijn ruiterbewijs maar dat doe ik eigenlijk alleen maar voor mijzelf. Dan ben ik namelijk verzekerd voor het geval dat..Nu rijd ik ook gewoon zonder. Zelfs als er politie aankomt dan blijf ik zitten. Ik heb zelf een keertje gehad toen stonden ze aan de kant van de weg en toen reed ik langs en hun zeiden toen heel vrolijk: "Leuk paardje heb je daar". Dus, controleren doen ze bijna nooit. Tenzij je in een bepaald gebied rijd waar je ze echt nodig hebt maar meestal maar je dan ook zo'n ruiterpapiertje ieder jaar kopen om er te rijden. Dat zijn namelijk bossen enzo..

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:10

ik heb geen ruiterbewijs
maar rij toch soms buiten ookal zijn er geen ruitepaden.
ik bedoel ze kunnen iemand van 15 toch geen bekeuring geven of wel

Koe

Berichten: 426
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:14

tuurlijk wel
maar iedergeval als je het echt niet zeker weet kan je beter je ruitebewijs halen en dan kan je zonder zorgen buiten rijden!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:16

Het ruiterbewijs is zeker niet overal verplicht, bij ons niet. Ik heb het ruiterbewijs wel, doe er dus niets mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 21:54

Het ruiterrijbewijs is alleen verplicht in de gebieden waar dat aangegeven is.
Bij mij in de regio dus ook nergens.
je bent gewoon verzekerd op de weg, ook als er wat gebeurt.
Dus een ruiterrijbewijs is alleen nodig op enkele plaatsen in Nl en op sommige maneges waar ze er naar vragen als je een pard wilt huren.